Varför ska det vara så svårt?

3kommentarer

Nu när Gozzi och jag inte kunnat gå våra långpromenader som vi brukar eftersom han är sjukskriven,  så försöker jag att rensa lite bland allt som blivit liggande. Tidningar, papper, böcker, kläder.....ja listan kan göras huuuuuuuuuuuuuuuuuur lång som helst. Men hur svårt kan det vara att ta sig igenom en hög med papper!? Jag vänder och vrider, läser och begrundar, spara eller slänga, medan jag sitter där och velar fram ett beslut så kryper en obehaglig känsla på mig. TÄNK OM JAG BEHÖVER HA DET DÄR PAPPRET SOM JAG INTE SAKNAT!!!!!
Eller den där boken som jag inte öppnat eller någonsin kommer att läsa.
Ändå så vet jag hur skönt det är när jag rensat och sorterat, en befrielse, lättnad över att gå vidare på något sätt.
Men nu så sitter jag här och våndas, kan inte riktigt ta in den där lättnadskänslan, hur jag än anstränger mig.

Nej, nu så ska jag ta ett djupt andetag, dricka upp mitt te för att sedan ta mig vidare i min utrensning.



Hur svårt kan det vara?

:-/




3 kommentarer

Marie-Louise

17 Nov 2010 22:46

Å ibland är det riktigt svårt att rensa. Jag kan få lite samma känsla som dig, tänk om jag behöver det här sen när jag slängt det.../Kram

Ailas

17 Nov 2010 23:11

Ojjjjjjjjjjjjjjjjjjjj som jag känner igen mig! Precis så där är jag. Flyttar mest på högarna, även om jag lyckas banta dem lite ibland. Böcker kan jag inte kasta över huvud taget!



Nu blir det läsdags här, önskar dig GOD NATT!

Kram

AnnaKK

18 Nov 2010 12:20

Men visst är det SVÅRT!!! Och det är väl därför som det inte blir gjort så ofta, kanske...? Ett problem man gärna skjuter framför sej. Men sant också att när det väl är gjort, så är det en himla skön känsla som lägrar sej över en. :-)



Men det låter inte helt fel att variera med lite bildpyssel/-lek emellanåt! ;-)



Kommentera

Publiceras ej