Karlskrona

2kommentarer

Idag så läste jag i en av dagstidningarna att Göteborgs universitet hade gjort en undersökning där 15 svenska städer rankats. Göteborg som enligt undersökningen var trevligast kom på första plats, andra plats har vi Halmstad, tredje plats kom Stockholm och på sista plats kom trista karlskrona.
Så nu vet ni det att jag bor i den tristaste staden i Sverige.
Men det kan jag stå ut med!



Nu hann jag inte läsa allt om hur de hade kommit fram till detta, men en sak är säker
"JAG HÅLLER INTE MED"



Hoglandspark en sommarmorgon


En liten del av Saltö


Många ungdomar vill flytta från vår lilla trista stad, enligt artikeln.


Så blev det natt även denna dag

:-)

2 kommentarer

Ailas

12 Nov 2010 12:20

Såg någon rubrik om detta, men kollade aldrig... Men, var det så att Karlskrona blev sist av de 15 utvalda, så var det verkligen inte illa! Det finns ju liksom fler "städer"... även om de numera kallas kommuner.



Jag har bott i Göteborg, men måste säga att jag definitivt föredrar Jönköping. I Karlskrona har jag nog bara varit en gång, men var inte inne i stan... har alltså ingen klar uppfattning om din stad. Men tror att den är fin!



Hoppas att ni får en mysig fredag. Kram

Selma

13 Nov 2010 16:51

Kan det vara tristare än här?

Kommentera

Publiceras ej