I väntas tider

4kommentarer

Min fina Amaryllislök som jag köpte för 29 kronor har nu vuxit till sig och i toppen av den långa stängeln finns det nu en fin knopp som börjat spricka upp. Det som var en liten smal springa in till de ljuvliga blommorna igår har nu idag öppnat sig lite och man ser den röda lilla blomknoppen titta fram.


Snart så kan man njuta av de vackra blommorna

Amaryllis är så underbart fina

Nä nu får jag allt sätta lite fart på mitt röjande :-)
jag är så duktig
har nog slängt mer än jag sparat idag
Behållt en sak och slängt två,
man ska inte forsera fram.


:-)

4 kommentarer

Ailas

18 Nov 2010 13:17

Oj, du fortsätter med röjandet och ser ut att vara lååååångt före mig just nu. Jag är fortfarande i stadiet att mest flytta på högarna av papper, tidningar, böcker. Gjorde vissa insatser i somras, men det har alltså avstannat.



Ingen amaryllis har jag heller, men kommer nog att skaffa mig en till jul. Då behöver man egentligen inga andra julblommor. Lova att ta en bild på din, när blomman väl slagit ut.



Trevlig torsdag.

Kram

mimmione

18 Nov 2010 15:03

amaryllis är fina blommor och bilden är jättefin nästan lite syndig....

soffie

18 Nov 2010 20:49

å jag måste med köpa en min frisör ska få en på måndag då jag ska dit,läcker bild va det:)

maria

18 Nov 2010 21:29

Vackra amaryllisar :) Dem är så fina...



Kram

Kommentera

Publiceras ej