E gånger två

0kommentarer

Idag är det torsdag och en härligt ledig dag. Även om jag hade lite att göra så är det ju inget tvång när man får det gjort. Kunde lika väl väntat tills i morgon eller nästa dag. Emmie var här och åt med mig på sin middagsrast. Passar ju mig bra för då slipper jag äta själv och Emmie får lite lagad mat mitt på dagen. Jag har tvätta och plocka undan lite medan jag ändå slappade runt, så har ju Gozzi fått några kisserundor naturligtvis. Det tar tid att rasta honom för han har mera intresse av alla löptikslukter. Jag fattar inte hur han kan suga sig fast så i marken som när han hittar en liten pöl efter en tik. Han ser ut som ormen i djungelboken när man tvingar upp hans huvud från marken. Sedan tar det en stund innan man kan få kontakt med honom. Så går vi några steg och då är det dax igen. Finns det näskorgar med köttbulledoft? När Emmie hade jobbat klart bjöd jag upp henne på lite fika och då passade vi på att planera lite inför måndagen. Det ska bli så kul att åka en sväng och komma utanför kommunen. Ikväll tog Gozzi och jag en runda på stan för att dregla utanför alla butiker med sina erbjudande. Nu börjar min lediga dag närma sig sitt slut, ska kolla lite på tv och sticka färdigt en mössa innan jag går en sväng med löptiksluktaren.


Gozzi och jag har varit och matat fåglarna med äpple från Öland idag

Sunda matvanor,
sund motion,
sund vila och en sund livsföring
håller i stort sett vem som helst frisk.

kan inte påstå att jag är den rätte att yttra mig om detta

:-))

Kommentera

Publiceras ej