Julmarknadsdjur

6kommentarer

På Bubbetorps julmarknad fanns inte bara korv, ost, godis, ullsockar och mycket, mycket mera utan man kunde även hitta en hel del djur om man råkade vara lite uppmärksam.
Några var levande, andra var döda, en och annan var risad.

Vi börjar med de levande.


Alpackan med sin fantastiska mjuka varma ull. En sådan här kan bli din för 40.000kr


Många, många hundar var med sina ägare på marknaden. Denna var mera intresserad av
Trions historia än vad matte kollade på. (kan ha varit min skinkmacka som lockade)

Vackra men döda,
de här djuren är inte dödade för att visas uppstoppade utan har av olyckshändelse blivit bragda om livet.


Varg


Lo (så fin)

och så en av de risade :-)


Svårt att artbestämma, men jag gissar på en risgris med horn :-)

För det är måndagmorgon.......och mitt huvud känns så....
:-)

6 kommentarer

AnnaKK

06 Dec 2010 09:19

Hejsan!



Den som hade fått liva upp sej med en julmarknad i helgen - då hade man kanske inte varit fullt här total-anti vintern nu!? <:-)



Med det här snöläget så undrar jag förresten om inte vår och midsommar kommer att sammanfalla 2011...? 8-I



Ha en bra dag, Lotta!! :-)

Ailas

06 Dec 2010 12:24

Hade nog också behövt en julmarknad, märker jag! Härliga bilder du visar. Fast jag besökte barnbarnet och fick för första gången se henne gå omkring alldeles själv. Det var stort... Hon fyllde 11 månader i går.



När det gäller hunden, så är jag 100 % övertygad om att det var din just skinkmacka som lockade mest!



Trevlig måndag!

Kram

Daniel

06 Dec 2010 18:52

Härligt, vill oxå på julmarknad!

soffie

06 Dec 2010 19:38

vilken mysig julmarknad å vilket gulligt namn Bubbetorp,

va fina bilder,

kram

Per-Anders

06 Dec 2010 21:20

En alpacka för 40 000. Skulle onekligen bli en oväntad julklapp.

Cina

06 Dec 2010 22:36

Tack för kommentaren hos mig... Du har en finfin blogg

Kommentera

Publiceras ej