Gottegris

4kommentarer

Kärt barn (gris) har många namn!
Varför kan man undra?
Hur kan det komma sig att det finns så många grisar egentligen som lortgris, gottegris, morsgris, kelgris, julgris, mansgris och så fyllesvin men det är nog en annan slags gris, så kan man skrika som en gris och
vara glad som en gris.
Idag då jag var på ett möte så var det någon som sa till en annan "vilken gottegris du är". Då, just i det ögonblicket dök det upp en massa andra grisar och funderingar om hur grisarna blivit så många.  Funderinga runt grisens alla egenheter, Gottegris, älskar att äta allt. Morsgris, flockdjur. Kelgris, säg den gris som inte vill bli kliad. Julgris, grisen slaktades vid juletiden. Lortgris, rulla sig i gyttjan. Alla som hört en gris skrika kan nog hålla med om att skrika kan dom.


Grymt, sa grisen!

Finns det flera grisar?

:-)

4 kommentarer

Cina

07 Dec 2010 23:45

haha vilket härligt inlägg.. Ibland blir det så att ett ord leder en iväg till mängder av andra avarter.. haha...

Jodu.. att grisar kan skriiiiika det vet jag..

Men vägrar att tänka på det nu innan jul.. För ingen jul utan julskinka.. ler



Ha de gott o tack för att du tittar in..

Ailas

08 Dec 2010 00:34

Uh just nu får jag ångest av grisar, tänker på julgrisen. Jag gillar skinka, men... sedan finns ju det andra. Skulle så gärna vilja dissa skinkan, men vet inte om jag kan! Minns även Emils grubblerier med Griseknoen...



Kram från nattugglan!

Sara

08 Dec 2010 08:40

Födelsedagsgris också! :)

Anonym

08 Dec 2010 10:09

Jag är en gris :D

Kommentera

Publiceras ej