Bondepraktikan

5kommentarer

Anders braskade så då ska julen slaska!
Det låter ju tråkigt eftersom det nu kommit så mycket fin och fluffig snö.

De tolv juldagarna 25 dec - 5 jan.
Enligt bondepraktikan skall man av dessa dagars väderleken kunna sluta sig till
väderleken under hela det kommande året.
En klar julafton, julnatt och juldag bebåda ett gott år, däremot regn är ett dåligt tecken.
Skiner solen på Jakobsdagen 20/12 kan man vänta stark köld, regnar det, bebådas värme och nederbörd.



Det kommer mera snö i veckan enligt herr Polman
men jag har ju bara 60 cm snö ännu så länge
så lite till ska jag nog få plats med.

Då var Jay klar för Idolfinal
tillsamman med Minnah.

Glögg och pepparkakor, mums mums.

:-)

5 kommentarer

Ailas

03 Dec 2010 23:32

Vi fick lite till av den vita varan idag, så jag var ute och borstade rent. Vet inte hur mycket vi har, men inga 60 cm. Fast du kanske skämtade...?



Nu får snön gärna stanna till jul, det är ljust och vackert... men det behöver inte komma mer. Det är viktigt att vägarna är säkra!



Den där oborstade Jay... urk, han ser ut som en "tönt". :)



Kram!

Marie-Louise

04 Dec 2010 12:41

Det är helt klart rätt Idoler i final detta år, jippi äntligen. Jag hejar på Jay, fast jag hoppas så klart att han får göra "sin" musik om han vinner, så att han inte hamnar i dolkfacket.

Hur var dessa dagar förra året som du skriver om och hur väl slog det ut sedan under året?

soffie

04 Dec 2010 13:07

hoppas det inte stämmer har hellre snö å kyla än slask å fult,

Guuu han va verkligen bra igår Jay hoppas han vinner,han verkar kunna sjunga allt ,

ha en goo lördag

Daniel

04 Dec 2010 18:02

Otroligt så det ramlar ner!



Dom två bästa kom vidare tyckte jag, behövs ju av båda könen i finalen tycker jag

Marie-Louise

04 Dec 2010 19:39

Vad skev jag förut "dolkfacket" det skulle ju så klart vara Idolfacket... och inget annat.

Kommentera

Publiceras ej