6 timmar om dagen

6kommentarer

I genomsnitt lägger Sveriges befolkning 6 timmar på medier om dagen enligt Mediebarometern.
Internet utgör en femtedel (19 procent), vilket motsvarar 68 min i snitt för hela befolkningen 9-79 år. Tv-tittande 27 procent och radion får stå på 26 procent. Mellan 15-24-åringar är mediatiden som störst.

43 procent av alla Internetanvändare finns i Asien, 24 procent i Europa och 15 procent i Nordamerika.
1971 skickades världens första e-postmedelande, mellan två datorer som stod bredvid varandra i samma rum. Undrar om de som klurat på detta kunde tänka sig att det skulle bli så stort.
Idag skulle många inte klara sig utan Internet, arbetsplatser, skolor och så du och jag även på vår fritid.

Nu är min tid ute, för jag har redan förbrukat mina 68 minuter! Men eftersom jag nu vet att många av mina
brukare inte använder sin Internet tid så kan jag lägga den tiden på mig :-)


Eftersom jag åt frukost samtidigt så räknar jag bort 33 minuter

Hur mycket tid lägger du på Internet?

Snöar gör det även idag!

:-)

6 kommentarer

Marie-Louise

02 Dec 2010 11:27

Oj dom där 68 minuterna gör jag av med ganska snabbt :(

Ailas

02 Dec 2010 17:51

Jag hör också till dem som alltid knycker tid från andra! Vissa dagar alldeles för mycket! Jag inte bara bloggar utan gör nästan allt på nätet idag, plus att jag spelar spel också... En nörd är jag, men en glad nörd! Jag hör dock inte till den gruppen som bär med sig nätet, så när jag väl går ifrån... då är jag fri.

AnnaKK

02 Dec 2010 18:40

Sitter garanterat uppkopplad mer än 68 minuter om dagen, är jag rädd... <:-) Det händer nåt med tiden när man håller på med datorn - den SKENAR!?! 68 minuter känns ju bara som 6 eller 8 minuter... X-I



Tur man föddes före den här teknikrevolutionen så man hann leka lite med pinnar och kottar också, och faktiskt kan skriva för hand, och vet hur man skickar snigelpost osv osv osv... ;-)

soffie

02 Dec 2010 22:12

intressant fakta ha det bra i kylan å mums va gott det ser ut.

Cina

03 Dec 2010 12:36

Ja jag är då mkt mkt mer än så på internet.

Eftersom jag har mina vänner spridda runt i landet och även utomlands så finns jag uppkopplad på de mest underliga tider emellanåt.. Mkt tid blir det.

Daniel

03 Dec 2010 12:44

Den tiden sätter jag gärna på dej!:))

Kommentera

Publiceras ej