Kalla nätter = kalla fötter

1kommentarer

I natt var det kyligt och mina ben var som ispinnar. Det var långkalsongvarning på temperaturen och utan förvarning så stod man där med skakande ben. Men, det är ju så det ska vara enligt gamla bondepraktikan, hösten ska frysas in. Man är ju bara så rädd att man ska bli nerkyld och så blir man mera mottaglig för knorrsjukan. Inte för att jag vet någon som har knorrsjukan, men någon måste ju bli den förste. .....och det får inte bli jag, för jag är ledig nästan 14 dagar, förutom på en natt som jag jobbar nästa fredag. Jihoooooooooooooooooooooooo för jag har så rasande mycket kul framför mig lalalalaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Glenns mamma hade planterat denna vackra blommar utanför stugan vid den vackra sjön.

När vi ändå var vid stugan så passade vi på att gå vandringsleden. Kvällen var helt underbar. Vi passade även på att gå en lite bit att leden vi inte hunnit med innan. Trevligt att ta en skogspromenad innan jobbet. Gozzi gillar alltid att komma ut och svansens ivriga viftande vittnar om att han gillar när hans luktsinne blir stimulerade.

Hoglandspark fick ett Nikon besök efter jobbet idag

När jag kom hem till Emmie efter den kalla natten på jobbet så tog Gozzi och jag en promenad, ett litet träningspass och en Nikonrunda i parken.
Sedan hem till Eketorp och John Blund. Nu ska Gozzi och jag ta lilla kisserundan, för när Emmie kommer hem från mötet blir det långpromenad.

Njut av det vackra vädret:-))



1 kommentarer

Emmie

16 Sep 2009 21:44

knorrsjukan, haha det va ett nytt namn. du e ju go. vad e det för skillnad på en invandrare och e.t? hahahaha

Kommentera

Publiceras ej