Västindien

5kommentarer

Om...jag säger om, jag tar rätt lott idag så ska jag bjuda med mina barn och deras darlingar på en resa till Västindien. Bästa tiden är december-mars eftersom det är lagom varm och orkansäsongen är över. Där skulle vi sedan resa runt på flaket till en pickup, vi skulle kolla på grottor, lyssna på den fjäderlätta kollobrins sång, äta nyfångad grillad fisk och dricka kall President-öl, sedan skulle vi ta en tur på en surfingbräda innan vi stupar i säng för att ladda inför nästa dag.
Men innan jag skrapar min lott så ska jag kolla på boll, för kvällens match vill jag inte missa och så ska jag ju till öland i morgon och sova till på söndag. Hmmm sedan jobbar jag ju sön, mån och tisdag natt och då kan jag ju inte skrapa, sedan möte onsdag och torsdag.......ja så är det ju snart jobb igen. Oh så ska Annelie föda barn och det är ju lika bra hon får göra hemma för man vet ju inte hur de föder i Västindien. Ja, ja, ja...vad är då en bal på slottet, alldelse, alldeles ........
Får nog vänta med att skrapa till efter jul, för man vill ju inte missa den svenska julen, glittergranen och julgransförsäljningen på fisktorget.



Det var nog ingen bra ide det där med Västindien, för de har stora hål i vägen så man kan inte kör bil på natten och så kan man möta stora lastbilar i full fart utan lyse. Så finns det policias acostados "sovand polismän" som dyker upp när man minst anar det. Så betraktas man som en vandrande plånbok och man ska hålla koll på alla sina vädesaker.

Lika bra att man stannar hemma.

Läste ur en tidning att den som längtar och drömmer, har det jobbigt ibland och om det strular på andra sätt och genom detta har ständiga tankearbeten får ett extra skydd mot alzheimers.

jag lär inte få alzheimers


Drömma kan man ju alltid göra, kostar inte något extra

:-))

5 kommentarer

Annelie

13 Nov 2009 10:47

Ja jag följer inte med er dit jag ska föda hemma =) o nu är det 2 veckor kvar om bebbe kommer som planerat, så va redo mamma!! Kram kram

emmie

13 Nov 2009 12:36

som sagt, alltid lika roande att läsa din blogg! vad får du allt ifrån? =) ses snart. kram

Sara

13 Nov 2009 16:15

haha, det hade suttit fint med en västindienresa. helst nu när jag varit ute i en timme och konstaterat att det är snorkallt ute!



Annelie: Vi längtar efter bebben! :)

Sabbe

14 Nov 2009 03:56

Mmm en resa till varmt land hade inte suttit fel efter en iskall,blöt och blåsig natt på perrongen. Vi kan väl drömma lite ihop? Ja Annelie, vi längtar nog allihopa:) Kram

Fia

14 Nov 2009 16:52

Haha, du är helt underbar. Men visst är det skönt att drömma sig bort.. Ha en skön kväll och stor kram från mig

Kommentera

Publiceras ej