Kolera

0kommentarer

Ja då var det klart, mitt bidrag till samhället, jag har tagit mitt samhällsansvar.
Har du tagit ditt?
Kolera kallad av mig. När jag kom till platsen där mitt beslut skulle verkställas så berättade jag naturligtvis att jag bestämt mig i sista minut. Det är ju skönt när någon håller med om att mitt beslut var det rätta, inte ofta det händer. Nu så sitter jag här med mitt ömma beslut och dricker te och tröstäter en kaka från spelarfruarnas kakburk. Mycket god och trösterik. Idag har jag hunnit med massa roliga säker. En sak som är hemlig, en annan som är hemlig och en tredje som är hemlig :-)). Men jag har också hunnit med möten, hela två stycken, ett med jobbet och ett med spelarfruarna. Jag har även bakat, lagat värsta goda maten och gått många rundor med Gozzi.

En (liten) spruta som orsakat kaos i mitt huvud

En annan fundering som jag hade igår var att bensinpriset är som min vikt. Sen om det beror på samma sak vet jag ju inte, men kan tänka mig att det är en av anledningarna. Billig bensin vi kör (äter) mera, då höjer de bensinpriset så vi kör (äter) mindre. För att när jag körde hem från jobbet igår så tänkte jag först tanka efter jag varit hemma hos pappsen. Men jag tankade innan för att få det gjort. När jag körde tillbaka från pappa så hade de sänkt priset nästan 30 öre. Kan ju tyckas att inte det är några summor men vid full tank blir det ändå en slant per månad.

Liknar nästan min arm.....som är blå.

Ikväll ska jag ligga i sängen innan kl 23.00
undrar om jag klarar att hålla detta.
:-))


Kommentera

Publiceras ej