Klockan är bara halv ett

1kommentarer

Tänk vad man kan hinna mycket på bara en förmiddag. Sluta jobba, gå med hunden, duscha, vara på möte, fika, sluta möte, gå med hunden, äta och nu en runda i bloggen. När jag har druckit upp mitt underbart goda te så ska jag inta ryggläge för att återhämta lite sömn, men bara lite för sedan bär det av igen.
Men nu ska jag inte trötta ut er om detta för då kanske det är ni som sitter och somnar.
Har ni tänkt på en sak när andra kommenterar något, tänkte på det inatt eftersom vår trivselanalys är klar. Hur ofta berömmer du någon? Hur ofta säger du något bra, roligt, uppmuntrande till en medmänniska? Hur ofta berömmer du någon annan eller dig själv? Om någon någon gång säger något så är det oftast inte positivt. "Du äter för lite" eller "gu va hon äter", "du sover för lite" eller " va du är trött och sliten hela tiden", "du bara jobbar och jobbar" eller "jobbar du aldrig", "har du klippt dig nu igen" eller "ska du aldrig klippa den där risbusken". Ni vet säkert själva hur det kan låta från andras munnar och även sin egen. Jag försöket att säga något gott till någon varje dag, ibland till mig själv när vi råka träffas i speglen.
" Hej Lotta, men är du redan uppe va trevligt och se dig, va pigg du ser ut trots att du inte sovit mycket de senaste tre dygnen"
Ja, denna lilla enkla mening får avsluta dagen blogginlägg.



Till mina barn vill jag säga; Mamma ÄLSKAR er!

:-))

1 kommentarer

emmie

18 Nov 2009 17:02

du har så rätt i det du skriver. men en bra sak kan jag ju säga nu då på en gång. jag älskar dig med! kram

Kommentera

Publiceras ej