Äppel päppel ....

2kommentarer

20 procent. Så mycket höjs din prestation med om musiken du lussnar på när du tränar är lite snabbare än din puls. Undrar om detta gäller även när man plockar äpple? Jag plockar och plockar och..... Nästa år så ska jag inte ha så många grenar på äppelträden, för det är ju igen mening att ha en massa äpple som bara ger en massa problem att bli av med. Päronträden ska jag såga ner helt, för som det är nu ligger det en massa, just rutten päronmassa under trädet som är jättejobbig att hantera. Nu känns det mycket bättre, för enligt en forskning i USA så har det visat sig att sätta ord på tillvaron ska vara en framgångsrik terapiform. Det har inte gått lika framgångsrikt att få Gozzi till att hjälpa till. Efter några tappra försök att få honom att lägga ifrån sig frukten i korgen så gav jag upp. Han tyckte det var mycket roligare att springa runt som en julgris med äpplet i munnen.
Lite mat i magen och en par rader i bloggen har nu gjort mig redo för mera trädgårds fixande.

När jag kör hem från Öland ska jag kolla om W är fika sugen

Den konsumerande människan beräknas under en livstid lämna ifrån sig fyrtio ton avfall.
Horribla mängder!
:-))

2 kommentarer

emmie

11 Nov 2009 15:17

jag håller med dig.känns alltid bättre efter att ha fått skriva av sig lite,speciellt när det gäller jobbiga saker haha. hoppas du haft det bra på öland. hoppas att vi ses snart! kraaaam

Johanna och Stina

11 Nov 2009 21:14

Vi har inte beslutat om det blir öst eller västkusten i sommar =) Men vad det är blir så blir det med husvagn i år. Kompisarna har köpt o vi har bokat upp gammelfarfars =)

Kommentera

Publiceras ej