Mobipen

0kommentarer

Idag har jag varit på utbildning i jobbets vägnar. Vi ska börjar med ett insatsregistreringssystem som mäter tid, insatser, dokumentation och kvittens. Detta system som vi ska börjar med finns i 30 kommuner i Sverige, hur det kommer att fungera i vår kommun vet vi inte ännu. Men till sommaren ska det göras en utvärdering. Mobipen ser ut som en penna, på pennan sitter en liten scanner som läser av allt du skriver, den läser bäst av om man skriver skrivstil. Alla som jobbar ska ha var sin penna och hemma hos vårdtagaren finns en liten ruta eller många rutor beroende av vad vi ska göra där. Man börjar med att trycka på start med pennans spets och så en annan passande ruta typ tillsyn, sedan trycker man på slut när tillsynen är slutförd. Allt registreras i pennan. Man tankar sedan över pennans innehåll på en dator när natten är slut. Ja vi får se hur det ska gå, men man kan ju hopas att det ska fungera. I morgon ska jag till jobbet på dagtid och koppla upp alla pennor. Varje penna ska ha sin lilla laddningshylsa som den ska stå i på dagtid.


Jag misstänker att en trojansk häst har galopperat in i min dator, den beter sig konstigt.

Jag är tacksam över;
att hästen inte dödat datorn helt, bara delvis.
att jag har insett hur vissa saker förhåller sig.
att jag redan sett utslagna snödroppar. Vårtecken?


Du och jag!

Kommentera

Publiceras ej