Mångalen

1kommentarer

När ska min kropp fatta att jag inte lever på järnåldern och man behöver minimalt med sömn för att sitta vakt vid elden för att mannen är ute för att jaga. När det är fullmåne kräver min kropp mindre sömn är vanligt. Jag har max sovit 4 timmar per dygn sedan i fredag. Jag kan inte hjälpa det, det går bara inte att få kroppen till att somna. Vaknade halv sex idag, pigg som en mört. Men o andra sidan har jag att göra, även om jag inte behöver vänta på att mannen kommer hem med något byte och det ska va glöd i eldstaden. Andra har nog mer ont av mitt minimala sömn behov än jag själv. Jag har ju levt i denna kroppen nu ett tag så man har ju upptäck ett och annat som man inte kan hjälpa, som lever med från förfäderna. 
Här kan jag nog inte skylla på förfäderna, men jag kommer alltid att gilla gosiga nallebjörnar.


Jag är tacksam för;
att det har blivit ljusare på kvällen.
att mina goa barnbarn håller sig friska och krya.
att jag hittar massa saker jag har saknat nu när jag sortera bland mina prylar.

Jag måste bara få säga;
Här sitter jag i mitt hus
fattig som en lus.
Medans andra är ute i världen och ser sig om
min lilla plånbok den gapar tom.
På himmlen jag ser en vit rand
kan det va flyget till Thailand.

1 kommentarer

anne-lie e

11 Feb 2009 14:39

ja du lotta,vi fattiga får va hemma o gno... men vi får väl hitta saker som vi får va tacksamma över. tex: k-na kommun-för att vi får jobba dag som natt o får ett litet bidrag för det.. Att tvättmaskinen uppfanns så man slipper banka byket i bäcken.. Att våra barn blivit vuxna o numera ä lika gamla som oss..osv,osv

Kommentera

Publiceras ej