Just det!

0kommentarer

Kom just hem från kvällspromenaden me Gozzzi, 3,2 km, mycket behagligt väder måste jag säga. Skulle vilja att mina skor var lika behagliga, utslitna efter många mil, uppför och nerför, i skogen, på vägen, på jobbet , en och annan runda på kanalvägen och någon gång i tvättmaskinen. När jag skulle köra hem Emmie idag så stannade vi till på Team Sportia för att se om de hade några skor till mig. Jag hade tänkt kosta på mig ett par nya för en hyfsad peng. Tänkte jag kunde dra in på matpengarna, man kan ju alltid äta knäckebröd en vecka. Kroppen får nog lida mer av dåliga skor än knäckebröd. Jag hittade ett par som kostade 500, bra pris och mat på bordet och ett par för 1000. De sistnämnda provade jag inte för det är nog enformigt med knäckebröd och så kanske jag inte får användning för skorna om jag inte orkar gå pga näringsbrist. Adidas Flint Tr Low GTX hette dom, fint va!! Men va hjälper det när skorna inte passar. Provade en storlek som passade nästan och den storleken som var efter passade nästan, två val, för små skor eller för stora. Ville ha bruna men fanns bara i blågrå. Så valet stod mellan köpa skor som inte passade eller låta bli. Ja, som ni redan räknat ut så blev det inga.
Men jag säger som han sa som hade den gamla lanthandlen när jag var liten. "Den som söker han finner"


Allt är inte som man tro sig se, ibland kan saker och ting se ut som om man tror att man ser det man ser.

Kommentera

Publiceras ej