Gozzipromenadfundering

0kommentarer



Foto www.tillyhills.se

Idag på Gozzirundan funderade jag lite på vad en kompis sa till mig för ett tag sedan. Hon undrade hur jag vågade bo uppe i skogen och inga gatlysen hade jag. Hon tycket att det var så svart att man inte ens vågade tänka tanken att som ensam människa våga bo så.  Jag undrade ju naturligtvis vad jag skulle va rädd för och enligt henne så var det rövare och banditer. Men om det nu är så att jag inte har några lysen så kan ju banditerna och rövarna inte se mig och då finns det ju ingen att ta. Eller? Men enligt mig, så om det då finns lampor så syns jag ju även på långt håll och de däringa rövarna kunde ju då gömma sig i skuggan. De ser mig men jag ser ingen, hum. Är det då samma sak att vara mörkrädd och ljusskugg, fast det ena är på dagen. Vilket är då värst? Enligt mig är det inte lika jobbigt att gå från ljuset till det mörka som det att gå från mörket till det ljusa. Hur kom jag nu in på detta......

Energigivare;
Lediga dagar, sovmorgon, en god kopp te, dammsugaren.

Kommentera

Publiceras ej