Röjaredag

0kommentarer

I går kom pappa och Emmies Andreas hit med motorsåg. Vi skulle kapa några träd innan valborg så att vi kan köra riset till majbålet. Mycket ris blir det, en bonde som bor här i närheten ska hjälpa mig att köra iväg det. Oj vad buskar jag vill ta bort,  får ta lite till hösten också. Det är mycket man vill göra nu både inne och ute. Så vill man ju hinna med att njuta me av Gozzipromenader och härliga cykelturer i blåsippeskogen.

Pappa kvistar upp ett träd


Så blev det bara en stubbe kvar

Här finns alldeles för många frukträd som börjar bli svaga och som fått växa på alla håll. Tre fällde vi i går och det ska bort några till i höst när vi tar nästa röj. Syrenhäcken ska sågas ner och börjas om från början så den blir tät och fin. Buskar ska flyttas och tre rabatter in till huset ska bort. Jag vill inte ha några rabatter intill huset, mycket finare med plattor och stenar som man kan sätta krukor på.


Ekologisk bananplanta?

Idag åker vi från Öland igen, jag ska på ett möte, efter mötet åker jag hem till Emmie och A2. Gozzi och jag sover där inatt för tidigt i morgon åker vi till Kalmar och så vidare till Ullared. Det ska bli kul att hitta på något med tjejerna. Annelie ska handla bra och ha grejer till w, om hon hann skulle det även bli något till henne själv. Det ska vi nog se till att det blir. Jag ska köpa en vårjacka och ett stativ till Nikon. Så ska vi äta gott och skratta mycket.


Äpple på spett


Gozzi älskar att ligga i trädgården.

Nu måste ska Gozzi och jag gå en härlig runda i solen och njuta av allt det vackra. Och till er som är på jobbet och sliter, jag lovar att njuta för er me.

Puss och kram :))

Kommentera

Publiceras ej