Mina sommarjobbare ♥️

2kommentarer

Idag har de fått jobba för brödfödan mina kära sommarjobbare. Varje år måste sly och annat som växer där det inte ska fixas till på min lilla plätt på ön. När föräldrarna ändå jobbar så kan tjejerna hänga med mig. Nu ser vi stenmuren igen och det gillar jag. 

(null)

Tyvärr så fick alla vinbergssnäckor flytta på sig till en annan del av trädgården.  

(null)

Tjejerna hjälpte så gärna till med flytten. De tog de så försiktigt och flyttade de till ett ställe i trädgården där vi inte rensat. Där kan igelkotten och snäckorna samsas om utrymmet. 

(null)

Det tog inte lång stund innan alla snäckorna sniglat sig iväg. 

(null)

💕

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

22 Jun 2023 18:52

Vilken fin hjälp du fick och vad trevligt att muren nu är synlig. Hoppas att snäckorna hittade en plats de trivs på men det ser både lummigt och mysigt ut där de placerades :D Så vackert med vallmon som lyser så fint rött :D
Kram

Micke

24 Jun 2023 16:16

Fint med den årliga rensningen förstår jag.
En fin grej även med flytten av sniglarna, de kan behöva lite hjälp ibland.

Ha nu en fin midsommardagskväll.

Kommentera

Publiceras ej