Country dreams Farm

4kommentarer

För er som sett "Nattryttaren" känner säkert igen den svarta fina hästen på bilden nedan. Idag hade jag förmånen att träffa honom och hans ägare när de höll en fantastisk eld-show på Stortorget. Båda hästarna är fantastiskt fina men den svarta som heter Cadillac är min favorit. 

(null)

Sportlovet har ju börjat här oss, så det är lite jippon varje dag fram till nästa söndag. 

(null)
 
(null)

Det ligger mycket träning bakom den här eld-showen, fantastiskt när djuren litar så pass på  sin förare att de vet att inget ont sker. Så lunga och fina hästar. 

(null)

(null)

De skulle haft den här uppvisning igår men som ni alla förstår så var ju Otto här och härjade. Jäklar vad det blåste. Tur ingen filmade mig när jag försökte öppna bildörren när jag skulle ut och gasa vid 23-tiden. Hem kom jag iallafall när jag väl tog mig in i bilen. 

😅

4 kommentarer

S

19 Feb 2023 09:08

Fantastiskt att kunna träna hästar till att vara så lugna med eld omkring sig, de brukar väl oftast vara väldigt rädda för det (begripligt nog). Vilken häftig show.

Otto fick inget Gevaliakaffe när han kom, nä! Det blåste riktigt bra här också, men jag tror inte att det varit några större katastrofer. Lite jobbigt förstås för de på landsbygden som blev av med strömmen, men jag tror det mesta är fixat nu. Vet inte om våran träbrygga nere vid badstranden klarade sig, den brukar ryka nästan varje vinter. Har inte hört att någon förlorade livet i stormen och det är väl något att vara glad över!

Ser soligt ut idag. :) Det är snabba kast.

Kram!

Micke

19 Feb 2023 12:00

Kul att ni har ert sportlov nu, undrar om vi hade sådana uppträdanden här under vårt sportlov ?
Får nog kolla upp det.
Häftigt med sådana uppträdanden.

Ha en underbar söndag.

Micke

19 Feb 2023 12:00

Kul att ni har ert sportlov nu, undrar om vi hade sådana uppträdanden här under vårt sportlov ?
Får nog kolla upp det.
Häftigt med sådana uppträdanden.

Ha en underbar söndag.

Ibod11 - Ingrid

19 Feb 2023 18:08

Vilka fina hästar och jag måste beundra både dem och deras ägare för att de har byggt upp en så stark tillit till varandra. Eld borde absolut trigga igång en hästs flytkbeteende i vanliga fall så det ligger säkert mycket träning bakom.
Vilken tur att du tog dig in i bilen så att du tog dig hem. Jag gissar att Otto tog tag i bilen rejält medan du körde också men du verkar må bra nu så det gick tydligen bra :D
Kram

Kommentera

Publiceras ej