Jag har varit på julmarknad!

2kommentarer

I helgen var jag i Lübeck, vilken fantastisk julmarknad. God mat, varm choklad med rom och väldigt mycket att se och uppleva. Utsikten från hotellrummet klagade vi absolut inte på. 

(null)

Ska man ge dig ut på äventyr är ju en karta bra att ha. Som ni ser så är det vatten runt om, kan ju inte bli så mycket fel egentligen. 

(null)

Det var väldigt längesedan jag var utanför Sveriges gränser, så det kändes riktigt bra även om det bara var en tripp till Tyskland. 
Tomtar och änglar fanns det i massor. 

(null)

(null)

(null)

Vi gick en guidad tur på en timme. Riktigt trevligt att få till sig lite av Lübecks historia och vad olika byggnader har används till. Här nedan ser vi salthuset. Salt var ju en vara som användes mycket förr i tiden. 

(null)

Naturligtvis var vi uppe i en av kyrktornen. Underbar utsikt över hela Lübeck. Jag som älskar höjder. 

(null)

(null)

(null)

På detta hotellet bodde vi.

(null)

På denna balkongen satt vi på kvällen och tittade ut över vattnet.

(null)

Mycket trevlig och minnesvärd resa 

♥️

2 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

07 Dec 2023 18:54

Oj, vilket kul äventyr du har varit iväg på :D Mycket fint att titta på och jag tackar för att jag fick hänga med upp i tornet :D Därifrån såg jag någon plats som jag och sonen besökte under vår tripp men vi, som båda också älskar höjder, kom aldrig upp i något torn. Du berättar inte om du köpte något men kanske kom det med en tomte och en förpackning god marsipan :D Jättefina bilder!
Kram

Anki

08 Dec 2023 11:59

Lübeck har verkligen en trevlig julmarknad ... har fina minnen från då vi var där, Lasse och jag, även om det var väldigt många år sedan :)
Fina bilder från din resa och jag antar att du hittade något fint och kanske även någon smaskig marsipan att ta med hem :)
Kram

Kommentera

Publiceras ej