Mot Ödängla

3kommentarer

Efter att vi varit på Kaffetorpet så styrde vi mot Ödängla. En liten ort endast en kort resa från där vi redan varit. Jag tyckte att det såg spännande ut med de små öarna och dess historia som jag läst om innan. 

(null)

Informations skyltar är bra, bara till att fotografera av sågar man hela historien lättillgänglig. Mycket spännande plats. 

(null)

(null)

(null)

Här står vi och blickar över lilla viken där en av gårdarna har legat. 

(null)

Tanken var att vi bara skulle åka dit för att vandra runt och cykla lite, men där var så trevligt och stillsamt att vi stannade över natten. När vi var på cykeltur träffade vi på dessa små godingar. 

(null)

Stenmurarna var långa och breda. Tänk vad de staplats i generationer från åkrar och närliggande områden för att få till dessa fina stenmurar. Så fick jag poserar lite för att man skulle få se proportionerna på ungefärlig storlek på stenmuren. 

(null)

Nöden har ingen lag så ibland trycker det på och den lilla avstickaren jag gjorde för att uträtta mitt behov fann jag denna kompisen. 

(null)


Fantastisk plats att besöka, väl värt ett besök.

3 kommentarer

Micke

06 Aug 2023 15:35

Historia gillar jag, så spännande att få läsa detta.
Det var ju en annan tid för längesedan.

En brännvinspanna är ju inte helt fel att ha antar jag. ;)

Ha det fint nu.

Ibod11 - Ingrid

06 Aug 2023 18:09

Spännande platser finns nästan överallt och kanske oftast i vår närhet utan att vi vet om det. Ni verkar ha det både trevligt och mysigt (jag är lite nyfiken på vem som ingår i det där "vi" men det kan vi ta en annan gång...kanske :D ). Fin kossa med lurvig lugg. Vilken tur att du såg huggormen och inte hukade just där.
Kram

S

10 Aug 2023 08:42

Häftigt när man får känna historiens vingslag. Otroligt maffiga stenmurar, man kan knappt ens föreställa sig hur mycket arbete som krävts.
Fin liten kompis du hittade.
Kram!

Kommentera

Publiceras ej