Ölands Skördefest 25 år!

3kommentarer

Det blev inte som planerat men väldigt trevligt ändå. Alla kunde inte komma som planerat men det är så det är. Huvudsaken är att ingen är allvarligt sjuk. 

(null)

Det hänt mycket spännande saker på hela ön denna helgen. "Man ur huse", nästan. Alla företag, ateljéer, keramiker, hantverksbutiker, matställen, loppisbodar och andra trevliga små stopp längs med vägen både på östra och västra sidan och däremellan på hela ön. 
Pumor kunde man finna över allt.

(null)

I Löttorp hade de bland annat lastbilsutställning. 

(null)

Jag är imponerad över hur mycket tid det måste läggas för att hålla sitt fordon i toppskick. 

(null)

En och annan äldre modell fanns också även om de inte var så många i år som innan enligt min lillebror som besökt utställningen tidigare år. 

(null)

Största pumpan skulle vägas in. 

(null)

Något energihöjande kan behövas när man har massor av spring i benen. 

(null)

Nyfunnen fotokompis 🤣

(null)

På kvällen fick Borgholms fina hamn besök.

(null)

 ❤️ Underbara dagar och 
kvällar med de mina ❤️

3 kommentarer

Ibod11 - Ingrid

02 Oct 2022 18:50

Kul att så många hakar på den här skördefesten runt hela ön. Jag blev lite lättad när jag såg att det inte var pumor utan pumpor som fanns överallt :D Det måste vara ett himla jobb att sköta sina fordon så att det är så fina hela tiden. Men det är säkert ett stort intresse som ligger bakom och då brukar det vara både lätt och rolig.
Vilka bautapumpor på vågen. Nästan overkligt stora. Härliga bilder på dina barnbarn.
Kram

Micke

02 Oct 2022 19:30

Är ett gediget arbeta att hålla efter ett sådant fordon, fina är de verkligen.

Skördefest har jag nog aldrig varit på vad jag kan minnas, får höra med min bror om han minns något från vår ungdom.

Ha det bäst nu.

Anki

03 Oct 2022 10:04

Denna marknad har verkligen vuxit under årens gång! Jag har inte själv varit på den, men goda vänner har besökt den varje år i många, många år och är där just nu ... eller kanske åker de därifrån idag.
Jag älskar lastbilar! Både nya och gamla ... kanske p.g.a. Lasses stora intresse - och äldsta sonens - han är ju chaffis :)
Härliga bilder!
Kram

Kommentera

Publiceras ej