Min gamla lada!

1kommentarer

På Öland är det vanligt att man har dörrar på sin lada så man kan köra rakt igenom. Det är så fint när man kan se huset då båda sidors dörrar står öppna så som mina grannar kan göra. Jag har bara haft dörrar ut mot lilla vägen. Men nu så har de igenspikade portarna in mot min trädgård fått nytt liv. Är så glad över att de går att öppna . Lite färg också så kommer de bli väldigt fina. Hade först tänkt sätta dit nya dörrar men det är ju så kul att bevara det gamla. De måste haft väldigt gott om spik förr, ljuger nog inte om jag dragit ut tjugo stucken per dörr som enligt mig inte tjänat till något syfte. 

(null)

(null)

Knud härjar utanför!
😲



1 kommentarer

Ibod11

22 Sep 2018 15:50

Jag håller med om att det är fint med gamla lador som man kan se rakt igenom och in på gården. Bra att de gamla dörrarna håller så bra kvalitet att de går att använda. Det blir lite annorlunda känsla med original :D
Någon tyckte nog att det var kul att slå i spik och använde det som fanns i närheten - dina dörrar ;)
Kram

Kommentera

Publiceras ej