Sadla om!

2kommentarer

Ska man vara nöjd med det jobb man har eller ska man se sig om efter ett annat de sista 10 åren i yrkeslivet. Tittar jag bakåt så har tio år gått rasande fort. Oavsett så trivs jag på jobbet men nattjobbet sliter, samtidigt så jag gillar förändringar och jag vill absolut inte bli en av alla dessa som bara blir kvar av bekvämlighetskäl. En utbildning kanske, spetskompetens som det så fint heter. Jag tror att omsorgen inte kommer att se ut så som det gör idag om några år och då kan ju vara bra att vara förberedd. Kanske jag skulle göra något helt annat, frågan är bara vad. Så om jag siktar mot stjärnorna kanske jag hamnar i fyrtornet.
 

Lördag och jag har blivit bjuden på middag innan jobb!
Passar mig perfekt :-)
 
Ha en trevlig kväll!
 

2 kommentarer

Bosse Lidén

17 Jan 2015 16:33

Tiden går fortare och fortare. Jag tycker du ska lyssna på ditt hjärta. Tio är ändå en lång tid och det är aldrig bra att ångar saker i efterhand. Men fyrvaktare är inget inneyrke längre. Däremot är jag mycket förtjust i fyrar. Kram Bosse

S

18 Jan 2015 10:29

Det samlas ingen mossa på rullande stenar, du vet ;)

Inget fel med att kolla in sina möjligheter. Och nu när det pratas så mycket om att folk borde jobba till 75 så kanske det blir än fler år...

Hoppas du hade en trevlig kväll, och att söndagen blir snäll och vänlig.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej