Ditt Horoskop!

6kommentarer

Jag kan bara inte låta bli att läsa mitt horoskopet som finns i dagstidningen eller olika veckotidningar som jag råkar på. Det är inte så illa att jag blir påverkad av det jag läser och låter bli att gå ut på en vecka om det råkar stå att det vore det bästa för en våg kommande dagar. Eftersom jag är född i slutet på mitt stjärntecken så brukar jag ofta snegla på det tecken som kommer efter för att se ifall det står lite mera om det jag vill att det ska stå där. Tror jag ska börja skriva mitt egna horoskop. I kommande veckas horoskop står att jag ska hålla kontakt med jorden och öppna ögonen, veckans utmaning var "illusioner". Fritt för tolkning med andra ord. Jag börjar med att lägga mig i sängen med förhoppningsvis stängda ögon och det där med illusionen är väl då att jag ska inse att sova är bra.
 
 
Ännu en härlig dag väntas!
Till er som får njuta av den säger jag "grattis"!
Till mig själv säger jag "god natt"!
 
:-)

6 kommentarer

AnnaKK

18 Sep 2014 08:45

Go´ natt!! Dröm så sött om dina banankartonger och allt spännande som väntar efter utflytten! :-)

Min mormor brukade odla pumpor i sitt gigantiska trädgårdsland, fast jag vågade mej aldrig på att smaka på dem. Har för mej att hon gjorde nån inläggning av dem, som vi barnbarn tyckte såg lite läskig ut... <:-) Eller så var de bara skurna i bitar och kokta!? Jag vet faktiskt inte vad man GÖR med pumpor - har själv aldrig odlat mer än prydnadspumpor. Men tävla med dem låter ju som ett trevligt alternativ till att äta dem! Det är väl skördefest på G igen snart, så du får göda dem lite extra fram tills dess!! :-D

Skogsfen

18 Sep 2014 11:27

Gomorron säger jag för nu är det morgon igen upp och hoppa nya äventyr väntar ;))
Kramis.

Spanaren

18 Sep 2014 11:58

Vacker krukväxtblomma!
När man föds så räknas klockslag och hur planeterna står osv. Omöjligt att läsa ett horoskop då för du kan vara född i ett tecken bredvid eller så ;.) Ha en bra dag/kram

Anne-christine

19 Sep 2014 04:01

Godmorgon till dig.
Jag är uppe före tuppen idag.

Karaktärshoroskop stämmer. Alla jag känner stämmer in i vad som står i tecknen.
Är själv en " Tvilling". Det stämmer.
Zodiakens mest föbryllande tecken har jag läst haha.
Ha nu en skön helg.
Kram till dig.

Micke

19 Sep 2014 14:05

Brukar ju kolla det där i metron ibland...inser varje gång att jag nog borde stannat hemma istället ;)

S

20 Sep 2014 18:39

Jag gick till en hyfsat känd astrolog, en sån som skrivit böcker, i min ungdom, mycket förväntansfull. Han tittade en stund på mitt horoskop, suckade och sa att det var det konstigaste horoskop han hade sett och han visste faktiskt inte vad det betydde. *asg*

Nåja, kanske inte lika märkligt som när min man träffade på en "vis man" (kommer inte ihåg om han var från Indien från början) som skulle läsa hans hand. Mannen blev mer och mer exalterad och ropade till sig sin vuxne son, och de började bläddra i böcker och konferera. Visade sig att enligt linjerna i handen skulle min man redan varit död! :)

Tror jag avstår från spådomar.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej