Flaggan är hissad!

7kommentarer

Kan ni tänka er att efter alla år med önskan om en egen flaggstång är nu äntligen önskan uppfylld. Det var nästan lite rörande att få stå där och låta den blågula fanan sakta klättra upp för stången med min hjälp. Jag nynnade på "du gamla du fria" lite tyst under tiden så att det skulle bli lite extra högtidligt. En flaggstång i all enkelhet men som kommer att vaja fint på solens och vindarnas ö.
 
 
Trevlig torsdag!
Här i Karlskrona är det Lövmarknad idag,
en väldigt trevlig marknad med blåklint, jordgubbar
handbundna midsommarkransar och mycket annat :-)
 
 
 
 

7 kommentarer

S

19 Jun 2014 12:52

Fint med flaggstång :) Ha det så trevligt.

Kram!

AnnaKK

19 Jun 2014 16:40

Trevligt när drömmar/önskningar går i uppfyllelse! :-)

Vid sommarstugan min familj hade när jag var barn fanns det en flaggstång, och varje gång vi kom dit så skulle farfar hissa flaggan. :-)

Önskar dej en jättefin midsommarhelg!!! Ha det TOPPEN!!! :-)

Annika

19 Jun 2014 19:46

Grattis till flaggstången. Ha nu en riktigt skön och fin Midsommarhelg. Kramen

Mia

19 Jun 2014 21:48

Visst är det ståtligt med flaggstång!

Önskar dig en fin midsommarhelg!

Ailas

20 Jun 2014 09:56

Men så trevligt med flaggan i topp!

En toppenfin helg önskar jag dig och din familj. Ha det jättebäst.

Kramar!

Micke

21 Jun 2014 10:32

Klart man ska ha flaggstång ;)

Du gamla du fria?
Det är nästan jag det ju...åtminstone" fri"..gammal blir jag aldrig ;)

Ha en underbar Midsommardag.

TantGlad

22 Jun 2014 18:56

Det är fint och lite högtidligt med flaggstång.
Kanske jag borde sjunga "du gamla du fria" blir lite festligare då. Vet inte om min gubbe sjunger den då han gissar flaggan hmm. Tror han tänker mest på att den ska upp och sitta rätt.
Ha en skön ny vecka nu.
Kramkram.

Kommentera

Publiceras ej