Cykelkonferens!

6kommentarer

Jag har varit i Malmö två dagar på cykelkonferens. Malmö är en fantastisk cykelstad. De har jippon, tävlingar och massor av andra trevliga aktiviteter som man premieras ifall man är cyklist. Alla cyklar och det finns inget dåligt väder enligt de själva. Malmö har aktivt jobbat med att få en mera cykelvänlig stad sedan 70-talet och det bara fortsätter. Under konferensen så talade flera kommuner om hur de gjort för att få sin stad mera attraktiv som cykelstad. Inte utan att jag satt och drömde mig bort en stund i hopp om att någon en dag ska stå där framme för att berätta om hur vi i Karlskrona gjort för att vår stad ska bli en attraktiv stad för alla att cykla i och till. Jag lovar att jag ska göra vad jag kan för att det ska bli så.
 
Några bilder från bildspelet som visade hur framtidens stadsrum kan se ut.
Jag blir varm i hela hjärtat!
 
 
 
Förhoppningsvis blir det kudden tidigt ikväll!
 
:-)

6 kommentarer

S

06 Jun 2014 12:30

Ja, oj vad det cyklas i Malmö :) Jag har tänkt på det faktiskt när jag varit där.

Kram!

Ailas

07 Jun 2014 08:20

Så härligt du fångat cykelambitionerna som jag förvisso sympatiserar med. Riktigt fint ser det ut!

Önskar dig också en härlig pingsthelg, med eller utan cykelåkning.

Kram

AnnaKK

07 Jun 2014 09:25

Det där kan du nästan se i verkligheten redan nu, om du tar dej någon eller några mil bort från Malmö och gör ett nedslag i Lund istället! Där om nånstans cyklar "ALLA" - och ingen annan stans har jag varit nära att bli överkörd av så många cyklister på så kort tid... Typ!!! 8-X (På grund av att jag kommer från en bonnhåla där nästan ingen cyklar och få vet om att det kan finnas cykelbanor även mitt på trottoaren... <:-) Ähum...)

Trevlig pingsthelg!!! :-)

Micke

07 Jun 2014 12:03

Har en forum och bloggvän som ofta skriver om sina cykelturer i och runt Malmö.
Han är pensionär och cyklar varje dag.
Har hört allt om hur bra Malmö är som cykelstad, undrar när Göteborg ska komma upp i den "klassen"?
Det är hyfsat här men långt ifrån Malmö om jag fattat saken rätt.

Ha en fin eftermiddag :)

TantGlad

07 Jun 2014 12:36

Oj så dom cyklar i Malmö. Men det är skönt att cykla.
Jättefina bilder....som vanligt.

Ha nu en fortsatt skön pingsthelg nu.

Kramen från mig.

Spanaren

09 Jun 2014 09:02

Underbara foton!
Jag gillar så när människor cyklar och gör nytta för sig själva och för vår miljö.
Måste själv skaffa mig en cykelhjälm för man blir inte yngre och huvudet bör skyddas. En kvinna blev påkörd utanför vår stad och hade hon inte haft hjälmen så hade hon varit död i dag/ kram

Kommentera

Publiceras ej