Älskade Pion!

2kommentarer

När jag kom upp till stugan i förgår så möttes jag av ett hav av pioner. Röda, vita, rosa bugande och fullt utslagna. Jag har aldrig haft så mycket blommor på mina pioner som jag har i år. Jag skulle bara vilja sitta i min trädgård och suga näringen ur varenda blomma innan de vissnar ner. Tyvärr så står de inte så länge, helst inte när det spöregnar och de blir liggande längs med gräsmattan och inte orka resa på sig igen.
 
 
 
Min jobbarkompis tycker synd om de som har semester i detta busåskväder som varit idag.
Jag tycker synd om mig själv som inte kan sova när Tor slår på sin hammare :-)

2 kommentarer

S

02 Jul 2014 18:59

Pioner är något av det ljuvligaste som finns! Har fortfarande avlägsna barndomsminnen från dessa jätteblommor i farmors trädgård. Men hoppas Tor drar någon annanstans och slutar störa din törnrosasömn.

Kram!

Inger Maryissa

02 Jul 2014 21:59

Underbara bilder !!
Pioner är ju så vackra blommor !
kram

Kommentera

Publiceras ej