Värsta snöovädret!

8kommentarer

Inte utan att jag blev lite snopen när jag gick ut med hunden för en stund sedan och upptäcker att det kommit 15 cm snö på några timmar. På sina ställen är det mera snö än så eftersom det blåser kraftigt. Det skulle visst hålla på att snöa hela natten enligt metrologen. Håller det på i denna takten så är det inte säkert att jag hitta bilen i morgon när jag ska iväg. Vägarna är såphala nu så man får hoppas att de som måste ut i trafiken redan ikväll kör försiktigt. Idag när jag körde upp till mina föräldrar så låg det en bil i diket och då hade det här ovädret inte ens börjat.
Så nu sitter jag här med tända ljus, gott te och fin musik medan vädret härjar på utanför mitt fönster. Gozzi var väldigt snabbrastad ikväll och det är jag tacksam för. Tror att jag för ovanlighetens skull ska lägga mig i tid, lovar inget eftersom risken är stor att jag inte kan hålla detta löfte.
Tidigare idag då jag var ute på promenad med lurvetass så kom jag att tänka på lycka och att man med en endaste liten bokstav förvandlas ordet till något mindre trevligt som olycka. Så medan jag gick där och sparkade snövallar så försökte jag komma på flera sådana ord som låter så trevliga och härliga att säga och som blir vassa och hårda med ett lite o framför. För vist låter det trevligt att säga välkommen, gillar, smaklig, aktsam, artig, attraktiv, begåvad, behag.... istället för otrevligt, ogillar, osmaklig.... 
Oj vad jag hunnit med en massa funderande idag, har även hunnit att städa lite även om det bara var väldigt lite. Eftersom jag inte installerat något nytt redigeringsprogram på min nya dator till mina fågelbilder som jag tog i dag så får det bli en gammal bild med mysfaktor
 
 
 
 
God Natt!
 
:-)
 
 
 
 
 
 

8 kommentarer

Inger Maryissa

28 Jan 2014 22:48

Ja, man får vara försiktig nu i detta vinterväder
här har det inte kommit så mycket mer snö, men det blåser en hel del sedan i förgår och det har varit halt på vägarna
Mysig bild du har här
kram

Eivor

29 Jan 2014 00:50

Tack ska du ha. Du är snäll du. Nej sluta blogga ska jag inte göra. Jag har ju en här på blogg.se också fast den används inte mycket.
Så så lätt blir ni inte av med mig. Jag trivs bäst med den jag har nu men 245:- om året tycker jag ändå är ganska mycket för så mycket mer än blogg.se har de inte.

Men jag blir kvar. Meddelar var.

Här snöar det inte längre. Men det är full storm. Jag fick gå ut på balkongen och lägga stora stenar i krukor jag har på golvet. Inte skönt.


Må så gott
Kram (◑‿◐)

Spanaren

29 Jan 2014 07:44

Mysbild ... Ja :-)
Så underbart formulerat om vad en enda bokstav kan ställa till det. Tack för att du tog upp det *glad* Nu får mina tankar också bära i väg.
Vi har lite snö men du får då rikligt av denna vara. Vet hur det är när det vräker ned ... skotta, skotta men sådan slipper väl du? Ha en bra dag/kram

Ps Kram till Gozzi också

Skogsfen

29 Jan 2014 10:30

Hej Lotta!
Oj då vad du får snö, här är det bara lite pudrat kanske lite mer än pudrat. Så mysigt med tända ljus och te och musik. Så ska oväder tämjas.
Tänk vad ett litet o kan göra, trevliga ord till o-trevliga.
Kram på dig.

AnnaKK

29 Jan 2014 10:50

Det snöade intensivt här också igårkväll, men tack och lov blev det inga 15 centimeter... <:-) Knappt en decimeter gissar jag, men det är illa nog! Blåser gör det också, så snart kan jag nog gå ut och skotta bort samma snö som jag nyss skottade bort en gång till... För den har säkert redan yrt tillbaka!?

Snöskottning är förövrigt ingen aktivitet som jag tycker främjar tankeverksamheten...? Speciellt inte om man vill grunna på trevliga saker! Däremot satt jag tidigare i morse här vid datorn och tittade på en föreläsning om industridesign, och hux-flux upptäckte jag att jag hade slutat lyssna och börjat klura på en egen produkt istället! ;-)

Svar: Jag är inte helt införstådd i turerna kring bilförsäljningen, men jag TROR att någon redan har satt in halva köpeskillingen på banken och kommer och hämtar "pärlan" nån gång i helgen?? Det är ju dottern och hennes kille som administrerar det hela - fast bilen finns här hos oss! :-)

S

29 Jan 2014 14:54

Det finns åtminstone gott om ursäkter för att sitta hemma och mysa i soffan ;) Men ibland måste man ju ge sig ut, så det gäller att beväpna sig med tålamod. Så kan man drömma om april samtidigt...

Kram!

soffie

29 Jan 2014 21:15

samma hos mej det kom mängder med snö, men idag tittade faktiskt solen fram en stund men det blåste som bara den så det var inte ett skönt att sticka ut näsan!myspys med ljus, kramen

Eivor

30 Jan 2014 00:35

Hej igen

Ska bara meddela att jag blir kvar där jag är nu. Trivs nog bäst där ändå.
Hade jag inte varit där så hade vi aldrig kommit i kontakt med varandra heller trots att jag var på blogg.se Rätta mig om jag har fel.

Nu ska jag sova

God natt - sov gott

Kram

Kommentera

Publiceras ej