Röd måndag!

5kommentarer

Nu är alla röda vardagar över och oxaveckorna börjar för de som nu haft en skön ledighet. Skönt tycker många när vardagens rutiner är tillbaka efter allt gottigt man stoppat i sig och med alla sena nätter som mera liknat nattarbetarens vanor. Gymmen är smockfulla med nya medlemmar som kämpar på med sitt nyårslöfte och gnistan om ett nytt sundare liv 2014. Bara för det så har jag glömt berätta om mitt nyårslöfte - jag måste dricka vatten! Jag är nämnligen urdålig på att dricka tillräckligt, eftersom jag sällan är töstig. Dricka te är jag duktig på men vanligt vatten är det sämmre med. Ska väl inte vara så svårt att hålla kan man tycka, bara till att vrida på kranen och ta sig en slurk. Kanske ska börja att dricka innan maten istället för efter.
 
 
Ute piskar regnet och himmelen är grå,
då är det gott att få sitta på rätt sida av fönstret.
 
:-)

5 kommentarer

soffie

06 Jan 2014 19:42

jag börjar jobba imorgon, nu är jag en sån person som gärna kan vara ledig hur mycket somm helst fast jag gillar mitt jobb så jag har inget problem att gå dit.Det där ordet oxaveckor hade jag inte hört förut men idag har jag läst det på två bloggar. kramen å vad bra löfte så du dricker mer vatten:)

Annika

07 Jan 2014 10:23

Det var ett klokt nyårslöfte. Vi är nog många som är dåliga på det. Ute behöver vi då inge mer vatten. Nu räcker det.
Ha det så gott nu och kram på dig.

AnnaKK

07 Jan 2014 12:22

Jag dricker nog inte heller tillräckligt mycket vatten - fast jag vet inte vad den rekommenderade mängden är nu för tiden? Ett tag skulle man ju dricka så mycket så det riktigt skvalpade om en, men det har nog ändrats till en mera lagom mängd på senare år?

Förbrukade däremot en massa litrar på bilen alldeles nyss. Den var verkligen i behov av en tvätt!! Ren blev den ändå inte, men renare iallafall. Varar max en timme, för sen ska jag fara iväg till "byn" och handla. Och så är den väl lika skitig igen när jag kommer hem därifrån... <:-)

Ja, på nåt vis ska vi absolut klämma in en Ölandstripp i planeringen framåt våren/sommaren! Det låter himla trevligt!! :-D

Spanaren

08 Jan 2014 07:30

Jag måste bara ha dryck till maten och det blir oftast vatten. Dricker inte mjölk, läsk eller saft till maten. Fin komponerad tallrik/ kram

Spanaren

10 Jan 2014 09:55

Får jag låna denna bild också? /kram

Kommentera

Publiceras ej