Persiljetabbouleh!

6kommentarer

Idag så ska jag fylla på med lite extra järn. Greppar alla halmstrå för att ge kroppen vad den behöver så här i vintertid. Det är ju inte utan att man känner sig blek, trött och sliten så här års. Eftersom januari börjar närma sig sitt slut och februari är för mig en snabb månad så ser jag ljuset i tunneln. Det är bara mars som ska genomlidas, men jag ska minsann hitta på massor av trevligheter så kommer den månaden också att försvinna i ett rasande tempo. Men för att inte önska livet av sig själv så är det bara att inse att det ännu så länge bara är januari. Idag blir det drömsallad som ska berika med båda järn och grönska. Var sak har sin tid, frukost först.
 
 
 
Ingredienser till Persiljetabbouleh (4 port)
½ dl gojibär
1 fång eller 2 krukor krussallad
1 fång eller 2 krukor bladpersilja
2 avokado
1 dl pistagemandlar
2 msk olivolja
 2 msk citronjuice
En nypa salt
 
Blötlägg gojibären 30 min
Hacka all persilja, skär avokado i bitar.
Grovhacka pistagemandlarna.
Blanda försiktigt ihop med gojibären.
Ringla över olja och den pressade citronen.
Blanda ordentligt igen och servera.
 
 
 

Jag brukar bara göra till två portioner. Fetaost är mycket gott att ha till.
Salladen är jättegod att ha till stekta färsbullar
eller vad man själv önskar.
 
Ha en bra dag!
 
:-)
 
 

6 kommentarer

Spanaren

27 Jan 2014 12:29

Låter gott! Vet inte om jag vågar att testa på detta men för andra är det nog en toppensallad. Snart sprudlar du fram här på sajterna *ler*
Ha en bra dag/kram

S

27 Jan 2014 14:46

Mums! Det borde göra susen :)

Kram!

Soffie

27 Jan 2014 22:31

Smakar det gott, känner mej med grå och så trist nu ,avskyr verkligen den här månaden men som du skriver nu ser vi ljuset och det märks verkligen vad mycket ljusare det är nu på eftermiddagarna...

AnnaKK

28 Jan 2014 09:07

Här hade vi då inte några tre minuters sol igår... FU-U-U-USK!!! <:-) Dessvärre tror jag inte det bli något med den saken idag heller... Att det bara kan vara så många mulna dagar i rad??

Jag blir aldrig färdig till att göra såna där röror, fast det är säkert jättegott! Inte ens sallad gör jag mer än i undantagsfall... Men grönsaker skuttar alltid ner i stekpannan tillsammans med köttråvarorna, så helt utan C-vitaminer osv blir vi inte. :-)

Det tråkiga vädret gjorde att den mest hugade spekulanten på BMW:n inte ville ge sej ut på vägarna igårkväll, men han kommer (nog?) idag istället. Och vill inte han ha bilen så har det ringt/mailat ett 25-tal personer till!! Jösses... Undrar om jag inte tog en lite för bra bild på den!? Folk tror kanske att den är i nyskick fast att den är 21 år gammal!? 8-X

Annika

28 Jan 2014 13:02

Hej. Behöver lite sund mat efter all skräpmat i Florida. Så tack för receptet. Ska nu läsa ikapp allt jag missat. Hej svejs.

TantGlad

28 Jan 2014 21:06

Ingen rolig månad, men Snart har vi värmen, Solen och orken tillbaka. Det går undan nu.
Tack för receptet åxo.
Må så gott och kraaaaam till dig.

Kommentera

Publiceras ej