Motivation!

4kommentarer

Träffade en granne idag när jag var ute med Gozzi, han började prata om sitt nya liv som han påbörjat efter nyår. Vi pratade lite om vad det är som gör att man inte alltid lyckas när man sätter sig för att göra en förändring i sitt liv. Oavsett vad så är det säkert avsaknad av motivation som sätter käppar i hjulet. För grannens del så var det en släkting som hade blivit sjuk och nästan fått lämna in sin rock för gott som gjort det lättare för honom att ta tag i sitt egna liv. Alla hans tidigare försök hoppades han nu skulle vara ett steg närmare att äntligen lyckas. När jag sedan fortsatte min promenad så kom jag att tänka på den gången när jag efter ett halvårs bearbetning släckte min sista cigarett. Om bara några dagar så är det över 20 år sedan och ett av de bästa besluten jag gjort för min hälsas skull. Beslutet har jag heller aldrig ångrat och vad som än hänt så skulle jag aldrig fått för mig att börja att röka igen. Då är ju bara frågan hur man skaffar sig den där motivationen man behöver för att få till en förändring i sitt liv, vad det nu än må vara.
Tittut till förändringarnas år!
 

Önskar er en underbar fredag!
 
:-)

4 kommentarer

Anonym

31 Jan 2014 06:24

Underbar bild till ett allvarligt och intressant inlägg. Ibland behövs det en käftsmäll, andra gånger kan det komma långsamt. Skälen till att börja om sitt liv eller sluta med något destruktivt är personliga och kan variera. Själv bestämde jag mig för att börja röka. Jag tänkte det var ett bra nyårslöfte som jag garanterat aldrig skulle hålla. :) Det fanns en tid i slutet av tonåren då jag skulle vara tuff och ha en pinne i ena handen och ett glas i den andra. Jag njöt aldrig av ett bloss så den fällan var inte speciellt farlig att fastna i på sikt. Som mogen person kan jag inte fatta hur man kan utsätta sig av detta frivilligt. På den tiden visste man knappt något om farligheten. Lite tidigare var det absolut ingen som informerades av några skadligheter. Alla kändisar på film och i tidningar rökte och gjorde reklam för det. Tyvärr har jag rökt passivt i flera år på mina arbetsplatser. Kram Bosse. Mannen utan laster. ;)

Bosse Lidén

31 Jan 2014 06:26

Anonym och anonym. Jag glömde fylla i uppgifterna. Förstår inte varför den inte vill acceptera att jag kryssat i Kom ihåg mig. Det är tjatigt att fylla i adresser varje gång. :)

Spanaren

31 Jan 2014 09:33

Det braiga beslutet med att sluta röka tog jag för många år sedan.
Söta goa tjej på på dig igen!
Vill ha din fina kristallkula *avundsjuk* *ler*
/kram

S

31 Jan 2014 16:33

Sluta röka var oförskämt enkelt för mig - jag blev gravid, bättre motivation kan jag inte tänka mig. Önskar att diverse andra laster var lika enkla att vinka farväl till... (är det överhuvudtaget möjligt att överleva utan saltlakrits?)

Hoppas du har en bra fredag!
Kram!

Kommentera

Publiceras ej