Hemligheter!

4kommentarer

Lite innan jul så fick jag en mycket intressant bok som heter "Kyrkornas hemligheter". Boken är en fristående fortsättning på TV-serien "Kyrkornas hemligheter", som sändes i SVT och blev en tittarsuccé. Boken handlar om dolda tecken, de glömda betydelserna, minnena och spåren av människor och deras liv och tro i Sverige under 1000 år. Fina bilder och fängslande texter.
 
 
Mycket vacker är denna ljusbäraren i Växjö domkyrka från 1995.
 
 
Fredrikskyrkan medsin  fasad ut mot Stortorget började byggas 1720 och fick
sitt namn efter Fredrik I som regerade då.
 
 
 
Så medan jag fortsätter att läsa om
fenomen i skogsbygden, samlingsplatser för dygder,
kungakronor för övermänniskor och syndernas förlåtelser
önskar jag er en bra fortsättning på kvällen.
 
:-)
 
 
 
 

4 kommentarer

Anne-christine

07 Jan 2014 21:45

Hej vännen.
Om jag inte minns fel så gillar du väl kyrkor och berättelser om dem. Har för mig du visat Fina.bilder av kyrkor i din blogg.

Intressant läsning och allt med historia.

Sv: väder kan man alltid snacka, och med alla hehehe.
Må så gott och nattikram till dig.

Spanaren

08 Jan 2014 07:34

Du måste bara gilla hus och gamla byggnader? Fin bok och säkert intressant också/ kram

Eivor

08 Jan 2014 12:05

Det programmet har jag nog missat. Jag är ingen TV-tittare direkt heller.

Jo skator är hemska mot katter. Hade en grannkatt en gång som låg väldigt illa till när den gick ute.

Ha en bra dag

Kram

Mia

11 Jan 2014 18:26

Spår av historiens vingslag, allra helst hur människorna i samhället levde är jätteintressant! Det intresset delar vi nog...

Kommentera

Publiceras ej