Förkylningstider!

6kommentarer

Det är många som fått känna på vinterns alla segdragna sjukdomar. Influensa, kräkningar, hosta, feber och en ständigt rinnande näsa. Jag vågar knappast inte skriva det, men ännu så länge har jag klarat mig. Jag hoppas att det beror på att jag började med extra tillskott av vitaminer för några månader sedan som innerhåller vitaminer, magnesium, rosenrot och antioxidanter och så lite praliner av mörk choklad på lördagarna. Som tur är så har jag en hund som behöver ha sin rastning varje dag och det kan ju göra sitt till naturligtvis. Något som jag skulle behöva är SOL. Kan inte förstå hur det kan vara så mulet var eviga dag, Eftersom det ska snöa i morgon så lär väl det här molntäcket stanna kvar några dagar till. Ska köpa mig en bukett uppiggande tulpaner idag - tror jag väljer rosa.
 

 

Önskar alla en trevlig söndag!
 
:-)
 
 

6 kommentarer

Micke

26 Jan 2014 09:49

Man borde köpa en sollampa eller nåt, eller andra lampor i hemmet...den här "mulenheten" är trist :(

Men snart kommer våren, fast det är väl då jag brukar bli förkyld förstås...hoppsan, knackar i bordet här tre gånger och slänger tre kilo salt över vänster axel, för säkerhets skull ;)

Ha en skön kväll.

TantGlad

26 Jan 2014 12:17

Peppar peppar har åxo klarat mig undan förkylningar i Vinter. Men men man vet ju alldrig för många är ju drabbade. Lite svårt att undvika.
En bukett tullpaner tycker jag du ska unna dig i vintermörket. Man blir ju så glad då man uppskattar sig själv *blinkblink*

Fortsätt nu med en fin och skön söndag, och sen får vi se framåt för snartså har vi vårljuset här.
Kramkram!

Anonym

26 Jan 2014 16:06

Så vackra Tulpaner !
Och ja, det är jobbigt med förkylningar och influensor som alltid härjar vid denna tid på året
Skönt att du klarat dig hittills, och hoppas det fortsätter så.
Själv tar jag en D-vitamin tablett + extra C-vitamin och vitlökskapslar och tror att det hjälper mig en del att hålla mig frisk
och ja, solen betyder också mycket och hoppas den tittar fram snart igen
kram

Inger Maryissa

26 Jan 2014 16:07

Det var jag som skrev sist ;-)

Spanaren

27 Jan 2014 12:27

Gillar din tulpanbild! Har du speglat den eller ...
Så urtjusigt i sin enkla bonad *wow* /kram

S

27 Jan 2014 14:44

Har också klarat mig hittills i vinter. Det är sällan jag blivit riktigt förkyld på senare år, jag får lätt snuva och vips så är det över. Tar dock inga kosttillskott, tror det mest beror på att man inte har småbarn hemma längre...

Tulpaner är aldrig fel :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej