Då och nu!

3kommentarer

För hundra år sedan så skulle vi hålla oss i form för nationens skull. Nu ska man hålla sig i form för sin egen skull. För hundra år sedan så uppmanade hälsotidningarna staten att utbilda folket, bygga bättre bostäder och anlägga parker. Idag så uppmanas vi att förändra oss själva. Meditera, hitta tid för träning och lära oss laga nyttig mat. När jag var hos sjukgymnasten i veckan så kom jag knappast inte fram för alla som var där för att träna. Nyårslöftena måste uppfyllas, får se hur länge det håller i sig. För mig går det bra, mitt nyårslöfte är inte så svårt att hålla...."dricka mera vatten" :-)
 

 
 
Idag blir det barnbarnsgos!
 
:-)

3 kommentarer

Inger Maryissa

25 Jan 2014 17:43

Jag gjorde inga nyårslöften....har aldrig gjort...
för det känns ju lite retligt om man inte kan hålla dem ;-)
så istället bättre lova att man ska försöka göra det eller det...
kram

Soffie

25 Jan 2014 18:15

Å vad mysigt med att gosa med barnbarnen,vad bra nyårslöfte :) själv hade jag inget! Kramen

S

25 Jan 2014 21:54

Tänkvärt.

Jag har faktiskt aldrig avgivit något nyårslöfte. Bäst så.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej