Bara till att bita ihop!

5kommentarer

Nu drar jag ner mössan och på lovikavantarna för att snart ge mig ut på kvällsrundan med goseGozzi. Fredag har det visst varit hela dagen men jag har mest glidit runt på min ostmacka. Min lilla lista som jag skrev för att inte glöma bort det jag skulle komma ihåg tog jag för en stund sedan och skrynklade ihop. Inte för att jag var klar med den utan för att jag inte gjort något åt att få den färdig. Men jag har fotograferat lite och det är ju alltid trevligt. Tog lite självporträtt idag, men när jag kollade lite närmare på de här i datorn så påminde de rätt så mycket om bilden nedan. Så nu vet ni hur jag ser ut idag.
 
 
 
Hoppas och önskar att du får en härlig fredagskväll!
 
Kram
 

5 kommentarer

Soffie

24 Jan 2014 19:46

Härligt med fredag ! Ha nu en riktigtbra helg...

Spanaren

25 Jan 2014 07:39

Jaså du kände dig vacker men samtidigt vissen igår ... lät inte bra. Lite ljus och medmänsklig värme så reser du på dig snart igen /kram

AnnaKK

25 Jan 2014 09:30

Och nu är det lördag - förhoppningsvis en mer inspirerande dag än gårdagen!? :-)

Vet du vad... Jag var ju lite bekväm av mej när jag skulle titta i botten på den där glasvasen, och bara lyfte upp den (med blåbärsris och vatten kvar i) och höll den över skallen. Idag har jag slängt ut innehållet och diskat vasen, och då stod det ju plötsligt något i botten av den iallafall!!

Ja, jag borde så klart använda mina nya progressiva glasögon lite mer... Envisas ju med att ha mina gamla vanliga "närsynthets"-brillor för det mesta! <:-) Men jag får skylla på att vasen är väldigt repig undertill, så gravyren faktiskt ÄR lite otydlig... Men att det står "Orrefors" är det iallafall ingen tvekan om, men sen är det ett nummer också som är svårare att läsa ut. Men kanske 2444/3...?

Trevlig helg!!! :-)

AnnaKK

25 Jan 2014 15:28

Oj, vad du fick fram av bara de där nuffrorna! :-) KUL!!!

Googlade lite själv, om hittade nåt om att vasen var aktuell i tillverkning i början av 40-talet. Om det stämmer kan mormor (eller möjligen morfar - fast jag tror mer på henne!) ha fått den i 50-års present. Hon var född 1892. :-)

S

25 Jan 2014 22:07

Äsch, listor! ;)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej