Härliga April!

4kommentarer

Temperaturen skiftar från sommarvärme på dagen till frost på natten. Jag knackade bort en ishinnan på Gozzis vattenskål som stått ute under natten när jag steg upp idag. Bra att det är lite kallt om nätterna så att blommorna inte är överblommade innan maj ens ha börjat. När jag var ute med Gozzi sista lukta-kissrundan så var det så stjärnklart att jag såg alla stjärnorna som fanns på himlavalvet. Stjärnor är fantastiskt att titta på. Jag borde lära mig mera om stjärnbilderna. De sägs att om man kan minst fem stjärnbilder är det sedan mycket lättare att leta efter finare detaljer. Får lägga mig ute en kväll och se om jag kan tyda några stjärnbilder, nu när det är så många så kan man väl om inte annat improvisera lite. :-) Några foto på Karlavagnen blir det inte, men på en och annan lilja.
 
Fågelholkarna på plats
 
Stengången börjar bli klar
 
Dottern fixar middagen ute.
 
 Spexaren W provar stengången.
 
 Här trängs stolta kejsarkronor med ståtliga klockliljor.
 
 
Nu är det natten igen!
 
 
 
 
:-)
 
 
 

4 kommentarer

Spanaren

27 Apr 2014 07:44

Så fint ni bor!!!
Härligt med att se alla dina nya fågelholkar sitta på husväggen. Kan du stå på vinden och titta ut på fåglarna sen?
Har du murat upp en spis ute?
Fin gång ni gör!
Kul att bli uppassad med maten.
Förstår att du trivs här/ kram

TantGlad

27 Apr 2014 13:57

Jättefint och tack för många mysiga bilder som jag gillar starkt.
Så duktig tjej att fixa åxo. en spexare till kille åxo var en rolig bild.
Må så gott och en fin söndag till dig/er.
Kraaaaam!

Anonym

27 Apr 2014 15:40

Fina foton !
Ja, det är just nu stora temperaturskillnader på natten och på dagen
det kan vara riktigt varmt och skönt på dagen, men
på natten sjunker temperaturen ordentligt och t.om med frost
och ja, stjärnor är fantastiskt att titta på
men det var länge sedan jag såg en stjärnhimmel, eftersom alla gatulampor osv här gör att de inte syns så bra
Kram

Inger Maryissa

27 Apr 2014 15:42

det var jag som skrev här ovanför ;-)
är så van vid att på andra bloggar namn och bloggadress är redan ifyllda genom att kryssa i rutan: Kom ihåg mig

Kommentera

Publiceras ej