Tyst Lördag!

2kommentarer

Så skönt att komma hem efter en natt på jobbet och det är alldeles lugnt utanför min dörr. Arbetsbodarna är stängda, inget skrapande, inga missljud från maskiner eller andra ting. Det här är ju bara början på stambytet så jag får ju inte börja gnälla redan. Försökte stänga ute ljuden med mina super-duperproppar men det hjälpte inte i går. Får nog försöka hitta mig ett annat boende ifall jag ska orka jobba natten under tiden grejandet pågår. Blev lite road då jag kom upp i tvättstugan sist, de hade byggt upp en dusch inne i tvättstugan bland tvättmaskinerna. Så medan tvättmaskinen snurrar så kan man ta sig en dusch eller så kommer grannen in och ska duscha medan jag grejar med min tvätt. Fick upp lite roliga scenarier i huvudet, en idé till en ny såpa kanske.
Måste bara berätta att min dragspelsspelande granne nu har börjat att träna på en blockflöjt, Idas sommarvisa fick han till riktigt bra även om jag aldrig fick höra hela....bara början 100 gånger.
 
 
 
Sista lördagen denna månaden!
Det måste firas med godis
 
:-)
 
 

2 kommentarer

Spanaren

29 Jun 2013 12:19

Fin bild!
Jag som inte har gillat facebook något vidare men ... Frågade vad det var för typ av Spirea som jag hade. Fel svar men fotot delades vidare och nu kom rätt svar: Parkslide (ingen spirea)
Kolla länken: http://svanatrg.blogspot.se/2012/08/parkslide-och-jatteslide.html
Trevlig helg fina vän/ kram

Bosse Lidén

30 Jun 2013 11:52

Vilken tur du har som har en sådan musikalisk granne. Undra´ vilket instrument det blir nästa gång. :) Tror du inte det går att önska sig låtar. Be om Godnattvalsen. Perfekt när du kommer hem från nattjobbet. Bättre än att räkna får.

Kommentera

Publiceras ej