Om prognosen stämmer!

4kommentarer

Det ska åska på Öland i morgon om nu prognosen stämmer och det vill jag inte missa. Kan tyckas konstigt men det är en skön urladdning på något vis. Det brukar åska och regna rejält här när det väl sätter fart. Minns en midsommar för ca 10 år sedan då det regnade och åskade hela helgen. Campingplatserna var helt översvämmade, skor och annat slöt runt i förtälten. När vi hade läger här på Öland med Dennis fotbollslag för några år sedan kom det ett liknande skyfall med åska, bara på en liten stund flöt allt runt som fanns utanför hembygdsgården som vi hyrt. Altanen är städad så att jag kan sitta där och njuta av ovädret om det nu kommer hit. Inte rädd men jag har respekt för åskan.
 
Vallmon är vacker även efter blomning.
 
 
 
 
 
Önskar dig en fin fortsättning på dagen!
 
:-)

4 kommentarer

Ailas

25 Jun 2013 18:41

Delar din uppfattning i fråga om utblommad vallmo, men däremot inte när det kommer till åska. Denna sommar har hittills varit helt perfekt, inget muller alls än så länge. Det får gärna fortsätta så här hos mig, men jag unnar dig åska på Öland. :)

Trevlig kväll! Kram

TantGlad

25 Jun 2013 20:42

Vill börja med att kommentera vallmon som du fått så fina kort på. Jättefina bilder och det är en konst att ta vackra foton som nu du är så skicklig på!
Åska däremot är inte kul. Inte en massa översvämning heller.
Jag har själv stor respekt för åskan och tycker det blir kusligt när den är stark, dånande och har många blixtrar. Ja uscha!
Kramar i massor från mig!

S

26 Jun 2013 10:49

Så vackra bilder! Åska kan vara häftigt, men bara om man befinner sig på ett tryggt ställe. Värsta åskvädret jag varit med om var på en strand i Spanien där vi tältade, det blixtrade i alla väderstreck, då var man liten...

Kram!

GladaTanten

27 Jun 2013 23:32

Vilken härlig bild!

Kommentera

Publiceras ej