Nästan som på Solliden!

5kommentarer

Klockan ringde halv sju idag och då sov jag som bäst. Satt ute rätt så länge i min baden-baden nedkrupen i sovsäcken för att förlänga kvällen lite. Underbart även att det var lite kyligt, tur jag gick in efter en timme för det hade börjat dugga när jag gick ut till bilen en stund senare. När jag väl kom igång idag så har jag fått väldigt mycket gjort. Jag är så glad över att jag nästa fått bukt med alla dessa nässlor som växte och växer över allt på tomten. Stengången har fått sig en genomkörare med ättika igen, i år är det jag som har övertaget. Den har vissa år sett ut som en vildvuxen äng. Bara lite småplock kvar sedan så kan jag ta midsommar. Vädret har varit mycket bra idag, inte lika soligt som igår och det passade mig perfekt. Innan jag gick in för kvällen så gick jag ett par varv för att inspektera min trädgård och jag kunde nästa tro jag var på Solliden. Bara nästan!
 
Idag fick jag rensa grusgången själv, sist så fick jag hjälp. Mycket roliga att vara två.
 
I morgon fyller lilla pappsen år, 
då blir det tårta :-)
 
 

5 kommentarer

Spanaren

20 Jun 2013 07:41

Så söt hon är :-)
Pussa och krama henne från oss 3.
Grattis till din pappa!
Trevlig Midsommar/ kram

Ps Puss till Gozzi

S

20 Jun 2013 10:01

Ett redigt dagsverke, låter det som. Blir det nässelsoppa nu? ;) En sån liten sötis i rosa, hon ser nöjd ut. Ha er en trevlig tårt-dag!

Kram!

Ailas

20 Jun 2013 15:05

Hade också en liten sötis här igår, lillan hade en "fammodag" och den blev riktigt lyckad. Idag har jag städat och fixat lite, packat upp de sista lådorna också. Tror nästan att jag ska lägga mig och läsa en stund? Kan ju aldrig vara fel... :)

Passar på att önska dig en riktigt trevlig midsommar!

Kram

Johanna ♥

20 Jun 2013 18:13

sv: Tack det har du med! :)

AnnaKK

20 Jun 2013 20:32

När du har rensat klart så får du gärna komma hit och fortsätta! ;-) För nu har jag mer eller mindre gett upp kampen mot ogräset. Det är kirskål och nässlor och något ännu värre var och stans, och det brer ut sej mer och mer... Irk!! Det kanske inte är så dumt med vinter och en meter snö - då behöver man ju inte klippa gräset heller! ;-)

Ha en toppenfin midsommar!!! :-D

Kommentera

Publiceras ej