För det är bara regn hos mig!

6kommentarer

Nu har det regnat för hela sommaren här på Öland. Mycket te och regnmys har jag roat mig med så sysslolös har jag då inte varit. Jag passade på att ta en sväng med lurvetass medan regnet passade på att andas in. Jag hann precis ta sista steget in så öppnade sig himlen igen. Jag knäppte av några foton också så att ni kan får se den nya sortens krypplymspirea som endast visar sig efter kraftigt skyfall.
 
 
 
 
Ska bli mycket intressant att se om de någonsin
reser på sig igen.
 
Hur är vädret hos dig?
 
:-)

6 kommentarer

Aili

26 Jun 2013 16:51

Haha, hos oss regnar det också. Men hoppas det blir bättre väder snart iaf! :)

TantGlad

26 Jun 2013 17:05

Regnar gjör det här med idag. Fast vi haft det riktigt bra väder ett tag.
Så fint det ser ut på korten och du! spirean kommer att resa sig ska du se. Du kan ju stödja den med ett litet staket eller nån form av inhängnad.
Kraaaaam från regnigt norr!

Annika

26 Jun 2013 22:40

Nja jag tror nog att den behöver lite hjälp för att kunna resa sig. Vi fick oxå nyss en sån där åskskur. Men det behövs lite regn så det gör inte så mycket. Ha det så gott.

Spanaren

27 Jun 2013 07:48

Men så lik våra buskar som vi har på gården. Vid blåst eller hårt regn så ramlar de ut så här och orkar sen inte resa på sig som förr. Inte samma blad men det är en typ av spirea våra buskar också. Våra buskar luktar jättegott då de blommar. Dina buskar luktar också eller ...
Ha en bra dag/ kram

AnnaKK

27 Jun 2013 10:12

Plymspireorna kryper ganska mycket här också efter gårdagens och nattens regn. Har kommit lite under morgonen idag också, men nu tror jag faktiskt att det är på väg att vända!? Himlen blir sakta men säkert (?) allt ljusare grå. :-) Passar bra med tanke på att jag ock dottern ska till Kristianstad, och har tänkt oss nån timmes shopping i centrum.

marina

27 Jun 2013 18:29

sv. Tack så mycket för kommentarer, uppskattar det!

Kommentera

Publiceras ej