Då var det slut på ledigheten!

2kommentarer

Vilket underbart väder jag har haft och vad jag har hunnit mycket på mina lediga dagar. Jag har fortsatt med min husmålning, som det känns nu så är det ett flera-års-projekt. (Bildbevis kommer) Men vad gör det, det blir så bra och jag behöver inte vara orolig för att vara sysslolös. Hur som helst så känns mycket bra att ta sig ann jobbhelgen nu och jag hoppas att det fina vädret fortsätter så att de som jobbat också kan få njuta lite.
Det som känns mindre bra är att alla syrenerna snart är överblommande och att alla mina gula liljor har blommat över. Jag sparade några hubbar med prästkragar som växer på gräsmattan för att ha till midsommarkransar. Men de står redan i full blom så de hinner inte bli några kransar av dem. Av min farmor fick jag lära mig att göra bladkransar så det får bli årets midsommarkransar i nödfall.
 
 
Överblommade maskrosor är så vackra.
 

Ha en bra kväll!
 
:-)
 
 
 
 
 

2 kommentarer

Anonym

07 Jun 2013 20:06

Så vackert det är med maskrosor men i trädgården vill jag inte ha dem )hur länge jobbar du nu innan nästa ledighet?

S

08 Jun 2013 09:31

Det blommar med expressfart nu, åtminstone häromkring. Men maskrosbollar gör sig åh så bra på bild. :)

Kram!

Kommentera

Publiceras ej