Som i smör!

4kommentarer

Syrenerna utanför ladan har efter många års fritt växande nu fått bli en del av det som ska bli ett bål till nästa år. Grenarna hade knäckts av sin egen tyngd och växte mera utåt än uppåt. Även om den var mycket vacker då den blommade så var detta behövligt. Men å andra sidan så finns det gott om syrener som kan bjuda på sina vackra blommor till nästa år. Mitt nya såg som jag köpte när jag var i Boris lilla butik senast gled lättare genom de tjockaste grenar än att skära i smör. Åtta lass senare och många timmars räfsande så är jag mycket nöjd. Grannen körde förbi med traktorn och gjorde tummen upp, så det får jag väl ta som om jag gjort ett gott jobb.
 

 
 
 
Här skiner solen
och fåglarna kvittrar.
Bara till att njuta
för om några timmar
kör jag hemåt.
Jobb igen!
 
:-)
 

4 kommentarer

Veiken

02 Jul 2013 17:48

Hyfs hjälper alltid, men jobbigt är det. När allt är klart sprider nöjdheten sig i kroppen! :)

♥ Carina ♥

02 Jul 2013 19:19

Tummen upp! Bra jobbat där! :)
Kram

Annika

02 Jul 2013 20:10

Bra jobbat. Ja det finns fler syrener som kan sprida doft. Ha det.

AnnaKK

02 Jul 2013 20:30

Det var tuffa tag med syrenerna! <:-) Fast vill du ha nya så är det nog bara till att invänta rotskotten, som förmodligen kommer nästa sommar!? Vi har försökt gallra i våra syrenbuskar under några år, men sjutton vet om det inte hade blivit bättre att börjat om från början istället!? Hm...

Ser att du har en fläder också. Hög tid att göra fläderblomssaft nu! :-)~

Kommentera

Publiceras ej