Matlagning!

7kommentarer

Igår lagade jag och en kompis mat till ett bröllop på 70 personer. Mycket trevligt och gästerna var mer än nöjda. Så idag är det lugna gatan med tanke på alla förberedelser och matlagning som helgen för övrigt stått för. Temat för bröllopet var marint, mörkblått och vitt. Brudens tärnor hade mörkblåa klänningar med paljetter, den blåa färgen på klänningarna var så mörk att den nästan gick i svart. Mycket snyggt. Alltid kul att träffa nya människor och att få vara delaktig på ett bröllop där alla är så nöjda är alltid trevligt. Tårtan var väldigt populär och gillades av brudens släkt som kom från England. Botten av choklad med några lager av någon slags sylt samt ett något hårdare skal än marsipan. Tårtan hette något speciellt sa tjejen som bakat den, jag inte minns vad.
 
 
Vem bär ut tårtan? Dottern som var med och hjälpte till anmälde sig frivillig.
 

Underbart väder ännu en dag,
så nu drar Gozzi och jag ner till bryggan.
 
:-)

7 kommentarer

Anonym

21 Jul 2013 21:49

Men vad duktig du måste vara. Skulle aldrig falla mig in att försöka fixa mat till så många personer. Tur att det finns andra som är bra på sådan planering och att ro det i land... ;-)

Mia

21 Jul 2013 21:50

Den anonyma var jag... jag var så imponerad av dig så jag glömde bort mig själv... ;-)

Soffie

21 Jul 2013 22:05

Wow att laga mat till så många va duktiga ni är å vad kul, vilken fin tårta, kram

TantGlad

21 Jul 2013 22:31

Låter härligt och det är ju alltid spännande med bröllopp.
Natti natti och kramen från mig!

AnnaKK

22 Jul 2013 10:32

Vilket roligt uppdrag - att få fixa en bröllopsmiddag! Vad fick gästerna för gott mer, än den läckra tårtan??? :-) Det svåraste med att laga mat till många brukar vara att beräkna hur mycket man ska göra. Fast sen är ju en bröllopsmiddag en måltid once in a lifetime, typ - så den får ju absolut inte bli annat än perfekt, så jag kan tänka mej att det kan vara lite nervöst också när man står där bland grytor och kastruller och vet att man inte får tabba sej minsta lilla... Men det fixade ni säkert alldeles galant!!! :-)

Bosse Lidén

25 Jul 2013 11:42

Laga mat till 70 personer inför ett sådant viktigt... tur det inte var jag. :) Tårtan ser läcker ut.

envingad

25 Jul 2013 20:12

Ojoj.. fixa till en så stor middag kan inte varit det lättaste men säkert jätteroligt också :)
Här fick vi värmebölja nu några dagar så nu kan jag inte klaga på värmen ;)
Ha det fortsatt fint
Kram till dig

Kommentera

Publiceras ej