Blåbärsmums!

6kommentarer

När frukosten var på plats idag på morgonen så tog jag flickorna och Gozzi och drog till blåbärsskogen. Siktet var inställt på att en paj skulle stå på bordet som fika på eftermiddagen. Oj så mycket blåbär det fanns, på ett och samma ställe plockade jag snabbt ihop en liter. Jag gillar verkligen att plocka blåbär, handblockade ska det vara så att de är och förblir hela och fina. Småtjerna var blå och fina runt munnen då vi gick hem från skogen.
 
 
 
 
Mycket mumsig paj kan jag lova!
 
:-)
 
 

6 kommentarer

TantGlad

14 Jul 2013 20:55

Ojsan har du hittat blåbär? Var själv med gubben i skogen men dom var inte mogna än. Vi får nog vänta en vecka.
Mmmm såååå gott med blåbärspaj.

Kraaam från mig!

Hovdamen

14 Jul 2013 21:28

Ojdå! Den där tröjan blir nog aldrig mera ren men gott är det! Vad härligt att hitta så mycket bär på ett o samma ställe. Njut nu av de goda bären.

Inger Maryissa

14 Jul 2013 22:29

Ja, det är härligt att vara ute i skogen och plocka blåbär
och ja, har hört att det finns mycket av dem iår
och ja, handplockade blir bäst
Mysiga bilder
kram

S

15 Jul 2013 12:59

Mums! Har lite dåligt med blåbärsskog här där jag bor så jag är avis. Så härligt för ungarna att vara med därute och frossa. Passa på och njut av bärsäsongen!

Kram!

Mia

16 Jul 2013 10:56

Jag gillar bäst att göra som småfolket på dina bilder gör - att äta blåbären på plats i skogen! Litet kletigt att plocka och ta med hem - men gott är det! Blåbärspaj.... mums, så sugen jag blev. Jag ger mig kanske ut i skogen och plockar litet i helgen i alla fall... återstår att se!

Clara

17 Jul 2013 00:10

Vilka härliga bilder!

Kommentera

Publiceras ej