Hus 6 av 100

8kommentarer

 
För nästan exakt ett år sedan flyttade Länstyrelsen in i sina nya lokaler i Karlskrona.
Det fina läget i kajhörnet mellan gästhamnen och handelshamnen
är pefekt för lokalen med sina fria ytor och mycket ljusinsläpp.
Det är arkitekten Per Lewis-Jansson som har utformat byggnaden
i anpassning till sin tidigare gestaltningsprogram
för vision "Stadsmarinan i Kalskrona".
På baksidan finns Sjörkök (spis och bar), där man kan äta gott medan man tittar ut över vattnet.
 
 
 
 
 
Svårfotograferad med alla sina speglingar :-)
 
 

8 kommentarer

soffie

03 Feb 2013 18:33

vilkafina bilder på det vackra spegelhuset :)

Anki

04 Feb 2013 05:33

Oj... det var ett fint hus... lite speciellt - nästan som ett flygledartorn när man ser den första bilden. Gillar speglingarna i huset - det gör det mer levande... Vilken härlig arbetsmiljö för dem som jobbar där :)

Spanaren

04 Feb 2013 07:39

Du är en jätteduktig fotograf :-)
Tack för visningen/kram

isabellavallberg.blogg.se

04 Feb 2013 08:04

▲vill du bli intervjuad och få flera läsare?
Anmäl dig då på min blogg!

Förlåt ifall du inte tycker om sånahär kommentarer men tänkte kunde ju vara kul för dig att få flera läsare :D

AnnaKK

04 Feb 2013 19:22

Att det var en restaurang av nåt slag där, såg jag när vi var i Karlskrona i somras - men att även Länsstyrelsen höll till i "kåken" missade jag totalt!? :-) Vilka kontor tjänstemännen där måtte ha - åtminstone utsikten är jag beredd att avundas dem! (Däremot inte deras jobb, tror jag - sånt pappersskyfflande är nog inget för mej?).

Har känt mej som en zoombie hela dagen, men det är nog snarare ett antal förlorade timmars nattsömn som spökar än de få drinkarna jag fick i mej i lördagskväll... <:-)

Susanne

04 Feb 2013 21:31

Åh, vad fint och modernt med vackra färger i fönstren. Det liknar lite vår nya idrottshall, som jag presenterade i ett av mina husinlägg.

Mona

05 Feb 2013 02:30

Vilket fint hus! Kul att se att man kan bygga så snygga nya hus. Bilderna är jättefina.

Yvonne

10 Feb 2013 19:41

Otroligt häftig modern byggnad!

Kommentera

Publiceras ej