God Morgon Lördag!

3kommentarer

En ensam fågel kvittrade envist när lurvet och jag var ute på morgonrundan.
Jag försökte se hur denna ensamma vinterkrigaren mot våren såg ut,
men hur jag än kikade så höll den sig undan.
Hoppas bara att den har tak över huvudet för det ska komma mera snö.
Sportlov hos oss nästa vecka och då är det ju bra om snön ligger kvar.
 
I butikerna har hjärtan bytts ut mot påskens ting.
 
 
Sonen ringde igår kväll. Allt var mycket bra och det var varm och gott.
Kängurun betade utan för skolan och alla kycklingar var blå.
Han och några skolkamrater hade varit och bunkrat upp inför kommande veckan på köpcentret.
Med massor av kassar att bära började de gå hemåt då en tjej med sin lilla dotter i bilen stannade och frågade om de ville bli skjutsade.  Hon skulle inte ens åt det hållet. Några andra hade stannat och undrat ifall han ville ha hjälp med något. Dennis var imponerad av deras vänlighet, han menade på att hemifrån är man ju mera van vid att människor tittar ner i marken vid möte.
 
 
Ha en bra lördag!
För det ska jag ha :-)
 
 

3 kommentarer

Mia

16 Feb 2013 11:33

mmm, imponerande.

De kanske är inspirerade av den asiatiska vänligheten, för den vänlighet och hjälpsamhet jag mötte under min semester i Vietnam för många år sedan har jag inte mött någon annanstans.

Kul att möta sådana främlingar och ger även oss en tankeställare.... Är det rädsla för det okända som fortfarande präglar oss eller är det endast stress och ointresse?

AnnaKK

16 Feb 2013 12:05

Ja, om man åtminstone skulle satsa på att få väck det sista julpyntet innan det blir påsk!? ;-) Det är visst några tomtar kvar ute på verandan... Som så klart borde bytas ut mot en hönsflock eller nåt nu. Får väl rota runt lite i gömmorna nån dag och se vad jag hittar. :-) Fast nu ska jag först och främst få ihop min tenta - den är ju som ett helt (eller åtminstone halvt...) uppsatsprojekt. Phu! Har som väl är fram tills på fredag på mej - och den tiden kan jag säkert behöva! 8-X

Inger Maryissa

16 Feb 2013 14:58

Igår hörde jag några fåglar som sjöng och kanske de trodde våren är på väg nu när det blivit mildare
men tyvärr så blir det nog lite mera vinter innan våren börjar.
men snart så...förhoppningsvis
ha en fin fortsatt helg. Kram

Kommentera

Publiceras ej