Tur och retur

7kommentarer

Två bussturer på en och samma dag, inte ofta som jag åker buss här hemma men nu så har det hänt. Väldigt smidigt måste jag säga för de där bussarna passar med arbetstider och annat. Mycket praktiskt med reseplaneringen där man lätt fyllde i "från och till" på Blekingetrafikens hemsida. Sedan fick man upp alla bussturer som gällde för den sträckan man valt. Nu lär väl inte jag bli någon flitig bussare för det eftersom jag behöver åka två olika bussar och har endast någon kilometer till jobbet. Men en tur till stan kan det säkert bli framöver.
 
Nu börjar bladen lossna från sina grenar
 
Regnväder hos mig!
 
:-)
 
 
 
 

7 kommentarer

♥ Carina ♥

25 Sep 2012 14:45

Praktiskt att kunna pendla med buss till jobbet om tiderna stämmer bra. För mig är det apostlahästarna eller bilen som gäller till jobbet :)

Åh vilken fin höstbild!!
Kram

Ailas

25 Sep 2012 15:57

Härlig höstbild... blir glad av att titta på den!

Gråväder här också idag, inget regn dock... Men gårdagen blev underbar. Kika gärna på mina bilder. :)

Kram och fortsatt trevlig dag (trots vädret)

Ama de casa

25 Sep 2012 17:34

Här kör dom med "turtäthet". Och särskilt tätt är det inte, speciellt inte på vintern. Vi har åkt EN gång till La Mata, den bussen gick var 45:e minut. Och "turligt" nog så fick vi vänta precis 45 minuter innan den kom.

Vi gick hem.
:-)

Johanna

25 Sep 2012 18:41

Vilken fin bild!

Tack så mycket, väder var mulet i förmiddag och sol i eftermiddags och nu mulet, men inget regn =)

soffie

25 Sep 2012 21:50

å va vacker bild, blä för regn ,hos mej var det grått hela dagen å regnet kom nu på kvällen, kramen

AnnaKK

26 Sep 2012 07:48

Här ska det komma en kampanj framöver för att öka det kollektiva resandet, och vid det här laget har maken fått två utskick med erbjudande om att få chans att åka gratis till och från jobbet med länstrafikens bussar och tåg under två veckor i oktober eller november (eller när det nu var). Men med hans jobb så går ju inte det - så därför testade jag att skicka in en intresseanmälan i mitt namn istället. Jag kanske kan pendla till och från AF!? <:-)

En grej du ska göra i trädgården nu i höst, är väl att planera en ny ormhassel!? :-D

Fifi

27 Sep 2012 08:02

Så snyggt fotat!!
Vad heter din kamera?? :D

Kommentera

Publiceras ej