Så mumsimusigt

7kommentarer

Thaiavokado med räkor
 
50 g kokosmjölk
2 msk vatten
1½ dl naturell yoghurt
saft från en lime
1 nypa chilipulver eller kanjennpeppar
4 salladslökar, hackade
250 gr skalade räkor
2 srora mogna avokador
1 stort frasigt salladshuvud
100 gr rucola
1 mango, skalad urkärnad och skivad
2 msk hela färska korianderblad
 
1. Blanda kokosmjölk och varmt vatten i en skål och låt svalna.
Tillsätt yoghurten och hälften av limesaften samt
chilipeppar eller kanjennpeppar.
 
2. Tillsätt salladslök och räkor
 
3. Halvera avokadorna, kärna ur, ta av skalet och skiva upp halvorna i tunna klyftor
och häll över resten av limesaften.
 
4 Fördela sallad och rucola på tallrikar. Lägg på mangoskivor och koriander.
Toppa med avokadoskivor och skeda över räkblandningen.
 
4 portioner
Förberedelse 20 min
 
Sååååååååååååååå musigt!
 
Detta får mig att tänka på....
 
 
Då var det onsdag igen!
 
Glöm ej att kolla in KamelBengt från Öland
i Bonde söker fru :-)
 
 
 
 
 

7 kommentarer

AnnaKK

19 Sep 2012 08:14

Den där rätten kommer inte att serveras i detta hus idag - av den enkla anledningen att bara några få av ingredienserna finns hemma! :-) Men nån annan gång kanske, för det lät onekligen både gott och spännande.

Ingen Kamel-Bengt för min del - jag är allergisk mot alla tv-serier av det slaget... <:-)

AnnaKK

19 Sep 2012 08:16

Glömde säga/skriva... SO-O-O-O-OL här idag!!! :-D

Ha en fin onsdag, Lotta!! :-)

Ama de casa

19 Sep 2012 10:27

Det lät verkligen urgott! :-)

Inger Maryissa

19 Sep 2012 15:22

Detta verkar jätte-gott
Tack för receptet
kram

julia!

19 Sep 2012 17:59

jag hejar på dig och bengt (:

Ailas

20 Sep 2012 10:40

Älskar kombinationen räkor/avokado! Tack för inspirerande recept. Måste testas!

Solen skiner och takläggarna är på G här. Själv ska jag på tjejlunch.

Kram!

Ailas

20 Sep 2012 10:40

Älskar kombinationen räkor/avokado! Tack för inspirerande recept. Måste testas!

Solen skiner och takläggarna är på G här. Själv ska jag på tjejlunch.

Kram!

Kommentera

Publiceras ej